به قلم دکتر حسن بیارجمندی؛

اینکه اکنون جنگ اقتصادی خانه به خانه دشمنان انقلاب اسلامی که زیرساخت اصلی جامعه اسلامی یعنی خانواده ایرانی و تک تک آنان را هدف قرار داده است ؛وارد فاز جدید اجتماعی و سیاسی خود شده است

تحمیل جنگ اقتصادی خانه به خانه و تن به تن! / ضرورت ها و الزامات  بسیج اقتصادی برای مردم

انقلاب اسلامی_ که مردمی ترین انقلاب جهان نام گرفته است_ از آغاز تا کنون و در روند تکاملی و استمرار آن هرسال آن  سال مردم بوده است و بعد از این هم همین خواهد بود.

تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از حضور توام با بصیرت مردم در تمامی عرصه ها در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی با وجود بعض کاستی ها از جمله در حوزه اقتصادی و معیشتی بوده است.

 

حسن بیارجمندی اقتصاد

 

این کاستی ها در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز علی رغم وجود مواردی چند از آن در مقاطع مختلف 38سال گذشته،در این سال اخیر و ماه های آینده از وضعیت بی سابقه و بغرنج تری برخوردار است چراکه:

1. مردم براساس اعتماد به مسئولین از سال 92 تا کنون  امید به تحول اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی خود داشته اند. این امید_ که با انتظار نوبه ای و فرسایشی  همراه بوده است _ امروز جای خود را به  گله مندی شدید از این مسئولین داده است.

2. مردم در این شرایط با یک وضعیت بی سابقه ای مواجه هستند که مقامات ذیربط  در نهایت بی تفاوتی و  بی مسئولیتی ،پاسخگوی قصور و کوتاهی های خود بطور شفاف نیستند و این بر درد و آلام مردم بیشتر افزوده است.

3. در چنین وضعیتی ،تبعیض در دریافتی های مالی و کسب منافع مالی و اقتصادی از طریق رانت و وابستگی های قومی و خویشی و یا سیاسی که نشان از فسادهای لجام گسیخته ای دارد؛مردم را به ورطه یاس و ناامیدی سوق داده است

4. با وجود دو انتخابات پیش رو و تحولات ناشی از آن در حوزه مدیریتی ،حداقل در 6ماه آینده چشم انداز روشنی از رفع این کاستی ها وجود ندارد.

5. و اینکه اکنون جنگ اقتصادی خانه به خانه دشمنان انقلاب اسلامی که زیرساخت اصلی جامعه اسلامی یعنی  خانواده ایرانی و تک تک آنان را هدف قرار داده است ؛وارد فاز جدید اجتماعی و سیاسی خود شده است و ...

بنابراین جز با ورود نظام اسلامی و  بسیج اقتصادی ،امکان حراست و پاسداری از این بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی یعنی  مردم وجود ندارد و ازینرو لازم است برای پیروزی در این جنگ نا برابر و پیچیده_که ستون پنجم انگلیسی_آمریکایی تا عمق نفوذ کرده اند _ به راهبرد های ذیل اهتمام ویژه ای صورت پذیرد:

1.  ایجاد باور و اعتقاد همگانی نسبت به اهتمام ویژه نظام اسلامی به امور مردم در امور اقتصادی و معیشتی که میدان اصلی جنگ فراگیر خانه به خانه و تن به تن است

2. پذیرش رسمی وضعیت جنگی در حوزه اقتصادی و  صدور فرمان دفاع و  بسیج اقتصادی با تمام اختیارات لازم

3. تشکیل قرارگاه های اقتصادی حاکمیتی و مردمی براساس مدل موفق 8سال دفاع مقدس با تاکید بر عمل و اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی

یادمان باشد که همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال گذشته فرمودند: بزرگ ترین دشمن ما  غفلت است  و گاهی با غفلت ثروت معنوی ما از بین می رود؛باید مراقب بود!

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار