گزارشی از فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف؛

شاید برای شما هم سوال باشد چرا با وجود تمام شدن جنگ هنوز هم باید بسیج و بسیجی در کشورمان باشد و یا اصلا بسیج پس از جنگ در کشور چه فعالیت هایی دارد.

 رد پای سبز بسیج در شهرستان گمیشان+تصاویر

به گزارش گلستان24 به نقل از ساحل گمیشان، انقلاب پیروز شد و به فرمان امام خمینی و با اهداف سازندگی و کمک به حفظ نظام بسیج پا گرفت.

و امروز که به فضل خداوند و با ایثار و گذشت رزمندگان بسیجی دست های متجاوزین نظامی قطع شد، باز هم بسیج و بسیجیان در صحنه ماندند.

جنگ نظامی با چهره کریه و خشن خود به عقب رانده شد و جنگی وحشیانه اما با چهره ای بزک کرده و باطنی هولناک تر کم کمک به مزها نزدیک شد و امروز در خانه اکثر ما سنگر گرفته درست متوجه شدید امواج نامیمون ماهواره را می گویم واز آنهم نزدیکتر درست در دست نوجوانان و در جلوی چشم و بیخ گوششان تصاویر مسموم اما خوش رنگو لعاب فضای مجازی در گوشی های هوشمند ...

همه اینها که وارد شدند وبدخواهان گمانشان بر این شد که توان دست ها و بازوان غیرت را خوب سست کردند آن وقت جنگ اقتصادی را هم با تحریم هایشان شروع کردند و حالا باز هم بسیج در میدان است.

و بسیج کارکرد خود را برای مقابله با جنگ جدید تغییر داد

برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور کارشناسان  در مورد اثرات مخرب  ماهواره و فضای مجازی و آگاه کردن خانواده ها  و جمع آوری داوطلبانه ماهواره ها و اهدا رایگان دستگاه دیجیتال  یکی از اقدامات ارزشمند بسیج گمیشان بود که تا حدی مورد استقبال عمومی قرار گرفت .

00mah

یکی از شاخص ترین اقدامات بسیج در شهرستان گمیشان ، تلاش برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی  و کمک به معیشت و اقتصاد مردم است

بعضی از افراد با گرفتن وام های کم بهره از بسیج سازندگی اقدام به پرورش مرغ های محلی و دامداری و خیاطی و پرورش زنبور و قارچ و .. کردند و در این راه موفقیت های چشمگیری داشتند .

بعضی هم تمکن مالی داشتند و نیاز به وام نداشتند ولی از دانش کافی بر خوردار نبودند آنوقت کارشناسان بسیج با برگزاری کلاسهای آموزشی پرورش قارچ و قالی بافی و ... به مدد مردم آمدند  و دستشان را گرفتند.

در مناسبت های مختلف و با بهانه مناسبت ها مسیولین بسیجی از فعالیت های اقتصادی مردم دیدن کردند و به به آنها خداقوت گفتند و باعث دلگرمیشان شدند.

نمونه هایی  از اقتصاد مقاومتی بسیج گمیشان را ببینیم

 بهرام عابدی پور غاز فوق لیسانس مدیریت دولتی ، ساکن روستای مرادبردی گمیشان با پروش و نگهداری دام سنگین زندگی خانواده خود و پدرو مادرش را به خوبی تامین و از نیازمندان هم در حد توان دستگیری می کند.

00k

00k1

 ابراهیم آرخی ساکن روستای آرخ بزرگ که در حیاط منزلش ماهانه 10 میلیون تومان از محل پرورش و نگهداری مرغ های محلی درآمد زایی دارد.

00as

و نگاهی به تلاش بی ریای بانوان گمیشانی برای کمک به اقتصاد خانواده.

زمانی که روستای چارقلی با کمبود شدید آب در گرمای تابستان مواجه شد بسیج  باز هم جز اولینها بود که با تانکرهای آب  به داد مردم رسید

000ab

000ab

برگزاری اردوهای فرهنگی به مشهد مقدس و راهیان نور که فرزندانمان با حال و هوای جنگ از نزدیک آشنا شوند  و بهتر و بیشتر لمس کنند که این انقلاب چطور و با چه قیمتی به دستشان رسیده است یکی دیگه از کارهای ارزشمند بسیج در گمیشان است .

000ra2

000re

برگاری کلاسهای بصیرتی و نمایشگاههای عکس کوچک و بزرگ با موضوعات فرهنگی و دغدغه های دنیای اسلام یکی دیگر از فعالیت های بسیج است .

و مهمترین کار بسیج شاید امروز مقابله با تهاجم فرهنگی باشد و به قول رهبر فرزانه انقلاب بسیجی ها فقط آنهایی نیستند که در پایگاه بسیج فرم پرکرده اند بلکه همه کسانی که دلشان برای مملکت می سوزد و برای رشد و پیشرفت آن تلاش می کنند بسیجی هستند هرچند هیج کجا اسمی از آنها با نام بسیج نباشد ....

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار