حاشیه های بستن لیست اصلاح طلبان در گرگان ؛

بالاخره بعد از مدتها لیست اصلاح طلبان گرگان برای شورای پنجم بسته شد اما با نگاهی کاملا سیاسی و مخالف صادقلو شهردار گرگان ، لیستی که بنظر می رسد برای باختن آمده است .

لیست نهایی اصلاح طلبان کاملا سیاسی و مخالف شهردار گرگان بسته شد / انتقاد فعالین اصلاح طلب : این لیست برای باختن آمده !!

به گزارش گلستان 24، لیست اصلاح طلبان گرگان برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان بسته شد که با حاشیه ها و ضعف هایی همراه است .

654

محمدرضا سبطی عضو فعلی شورای شهر گرگان و مخالف سرسخت صادقلو شهردار ،

شاهرخی شهردار جلین ،

احمد خواجه نژاد فعال سرسخت سیاسی اصلاح طلب و مدیر مرکز میرداماد ،

غلامعلی اسلامی از نزدیکان شیخ اسماعیل اسلامی فعال سیاسی اصلاح طلب ،

رضا بارچیان فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیر چاپخانه گرگان و مخالف سرسخت صادقلو شهردار گرگان ،

عبدالسلام مهیمنی فعال کهنه کار سیاسی که صلاحیتش این دوره در ابتدا رد شده بود اما به لطف هیئت نظارت دوباره به میدان بازگشت ،

هاجر عامریان از بانوان شدیدا سیاسی اصلاح طلب و عضو جمعیت زنان نواندیش ،

سیاوش بسطامی یکی از جوانان فعال سیاسی اصلاح طلب و تندرو حامی موسوی و کروبی ( سران فتنه )

اسدالله کبیر عضو فعلی شورای شهر و سرمربی سابق بسکتبال شهرداری گرگان منتخب 9 نفره اصلاح طلبان برای انتخابات پنجم شورا در گرگان هستند .

این 9 نفر از درون لیستی بیرون آمدند که شایسته های زیادی از نظر اصلاح طلبان و اعتدالیون از آن جا ماندند که از این دست می توان به "علی اکبر رایجی ، امید شهریاری ، محمد تقی احسن ، فاطمه سادات صمدی ، رقیه بیگم کاظمی ، علی کلاتی ، محمد تفویضی" و .... اشاره کرد .

از حاشیه های جالب این انتخاب ، حضور محمدرضا سبطی و زهرا نورا دو عضوی که در دوره گذشته در لیست اصولگرایان بودند و در این دوره در لیست اصلاح طلبان برای انتخاب قرار گرفتند بوده که سبطی شانس حضور در لیست را پیدا کرد اما نورا از این قافله باز ماند .

نکته جالب دیگر اینکه در این لیست یک اصلاح طلب گمنام بنام شاهرخی با 21 رای بالاترین رای را می آورد اما یک اصلاح طلب کهنه کار و شناخته شده مثل کلاتی با 9 رای از این لیست باز می ماند که به نظر می رسد نه به کلاتی از درون خود اصلاح طلبان شروع شده است و می خواهد زمامداری 4 دوره ای او در شورا را به انتها برساند .

اما این لیست بیش از آنکه بخواهد دنبال منافع مردم و برای توسعه و پیشرفت شهر باشد با عینک کاملا سیاسی بسته شده و سعی شده کسانی که در این سالها بیشتر از همه درگیر سیاست بوده اند انتخاب شوند .

با نگاهی به این لیست فقط این " محمدرضا سبطی و شاهرخی" هستند که چهره های فنی و تخصصی بوده و اسدالله کبیر هم یک فعال ورزشی و اصلاح طلب خنثی است ولی شش نفر بعدی ( بارچیان – عامریان – اسلامی – مهیمنی – خواجه نژاد – بسطامی ) افرادی هستند که کاملا دیدگاه سیاسی اصلاح طلبانه و بعضا تند دارند که فضای مدیریت شهری را رادیکال و به شدت سیاست زده خواهد کرد .

با این دیدگاه باید منتظر حواشی و جنجال های زیادی در شورای شهر باشیم بدتر از دوره چهارم که قطعا این تفکر به دلیل عدم همراهی با صادقلو شهردار فعلی گرگان و جایگزینی احتمالی یکی از اعضای فعلی شورای شهر بجای وی ، با افکار عمومی دچار چالش های زیادی خواهد بود .

البته انتقاد به این لیست ابتدا از خود اصلاح طلبان شروع شد که یکی از کانال های وابسته به این جریان با گارد گرفتن مقابل این لیست نوشت :   ضمن تشکر از دوستان شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گلستان، باید گفت در خوش بینانه ترین حالت تنها می توان به نیمی از  این لیست اعتماد کرد و به آنها رای داد، در حالی بسیاری از افراد شریف، با تجربه و متخصص شهر از راهیابی به این لیست جا مانده اند که در لیست نهایی افراد بسیار ضعیفی هم از جهت کارایی ، تجربه، تخصص و هم از نظر مقبولیت قرار دارند.

با آنکه به توصیه بزرگان اصلاح طلب کشور قرار بود سی درصد لیست به جامعه زنان و نیز سی درصد به جوانان اختصاص یابد این تصمیم در هر دو بخش عملی نشد. درباره نامزدهای زن ظلم مضاعف اتفاق افتاده است و بجای سه زن یک نفر در لیست نهایی قرار گرفته که متاسفانه ایشان یکی از ضعیف ترین گزینه ها در بین بانوان است. 

به نظر نگارنده احتمال رای آوری نیمی از افراد لیست نهایی آنان نزدیک به صفر است و یقین دارم  این افراد بخودی خود پایگاه رای چندانی ندارند و به لطف لیست می خواهند وارد شورا شوند که در شهری چون گرگان امری نزدیک به محال است. اگر کسانی فکر می کنند همانند تهران می توانند با تکیه بر لیست به شورا بروند باید به فکر درمان خود باشند.

بدترین مصیبت این لیست نادیده گرفتن بخش اعظمی از جامعه از سوی شورای اصلاح طلبان استان است، چرا دهها نامزد متخصص، جوان ، خوشفکر و صاحب صلاحیت در متن جامعه را نادیده گرفته و به لیست تماما سیاسی اکتفا شده است.

آیا این شیوه اصلاح طلبانه و مدرن است؟ آیا این رفتار به اعتماد عمومی دهها نامزد اصلاح طلب غیر مشهور ولی دلداده به آرمانهای اصلاح طلبی آسیب نمی زند؟ چرا درها را به سوی متن جامعه و خیل علاقه مندان به جریان اصیل اصلاح طلبی باز نمی کنیم؟

ای کاش به جای لابی های سیاسی به همان روش اصلاح طلبانه ای که از پیش اعلام شده بود و نامزدها به آن تن داده بودند عمل می شد و افراد بر اساس صلاحیت های علمی، سیاسی و اجتماعی ارزیابی می شدند.

به نظر من بخش اعظمی از نامزدهای اصلاح طلب به این لیست تمکین نخواهند کرد چه برسد بدنه اصلاح طلبان . شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اولین و کاری ترین ضربه به لیست نهایی را با بستن ضعیف و تماما سیاسی به آن وارد کرد. در یک کلام می توان گفت این لیست نه برای پیروزی بلکه برای باختن تنظیم شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار