از سرقت علمی تا تقلب سیاسی؛

آقای روحانی هم «حقوقدان» هستند و هم «دکتر»، لیکن نگاهی موشکافانه به صفحات تاریخ، نکته‌ای قابل تامل را در این باره نشان می‌دهد...

روحانی چگونه ۱۸ سال بدون مدرک دکترا؛ خود را دکتر جا می‌زند؟ +سند

حسن روحانی، در مناظره تلویزیونی سال ۹۲ خود با یکی دو جمله کلیدی، فضای کلی مناظره و در منظری کلان تر روند انتخابات را به نفع خود تغییر داد. یکی از این جمله ها، «من سرهنگ نیستم، حقوقدان هستم» بود.

به گزارش گلستان 24، البته تردیدی نیست که حقوقدان بودن و «دکتر» بودن، فاکتورهایی است که برای  دست کم بخشی از رای دهندگان در سرتاسر دنیا جذابیت خاص خود را دارد و البته جناب روحانی هم از این فاکتورها نهایت استفاده را برد.

تا به این جای کار، طبیعتا هیچ نکته عجیبی وجود ندارد. لیکن اگر نگاه خود را از قیل و قال ها و هیاهوی ناگزیر فضای انتخابات به عقب‌تر ببریم و در لا به لای اوراق و اسناد تاریخی تورقی کنیم، شاید به نکات جالب و قابل تاملی بر بخوریم.

جناب آقای «حسن فریدون» (روحانی)، رییس جمهور محترم کشور هم حقوقدان هستند و هم «دکتر». نگاهی به صفحه زندگینامه رییس جمهور در وبسایت رسمی ایشان این موضوع را به خوبی نشان می دهد:

اما در این میان نکته ای هست که ماجرا را کمی پیچیده می کند. طبق تصویر منبع زیر، جناب روحانی در سال ۱۹۹۸ از پایان نامه دکترا (PHD) خود در دانشگاه «کلدونیان گلاسکو» اسکاتلند (GCU) دفاع کرده است:

 

در زمان انتخاب آقای روحانی در سال ۲۰۱۳ هم چند روزنامه و وبسایت خبری اصلی بریتانیا زمان اخذ دکترای رییس جمهور ایران را در سال های پایانی دهه ۱۹۹۰ اعلام کرده اند که در زیر چند لینک آن ارایه می شود:

http://www.heraldscotland.com/news/۱۳۱۰۹۵۸۴.Made_in_Glasgow__Hassan_Rouhani__the_moderate_who_has_become_Iran_s_next_president/

http://www.bbc.com/news/uk-scotland-۲۳۵۵۴۸۳۶

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/۱۰۱۴۳۷۹۹/Iranian-president-Hassan-Rouhani-plagiarised-PhD-thesis-at-Scottish-university.html

https://blogs.spectator.co.uk/۲۰۱۳/۰۶/iran-may-have-just-elected-a-glasgow-man-as-president/#

 در این جا هیچ کاری هم با جنجال های مطرح شده بر سر چگونگی تحصیل، نحوه ارایه پایان نامه، محتوای پایان نامه و....توسط آقای رییس جمهور نداریم که در هفته های اخیر به راه افتاده است. حرف ما بر سر تصویر زیر است:

این تصویر، مربوط به پروفایل رسمی نمایندگان منتخب مجلس اول شورای اسلامی است که انتخابات آن در اسفند ۵۸ برگزار و خود مجلس در سال ۵۹ تشکیل شد. این پروفایل طبق سوابق اعلامی خود منتخبان تنظیم می شد. طبق پروفایل آقای حسن فریدون (روحانی)، ایشان در سال ۵۸ دارای «دکترای حقوق قضایی» بوده اند! بدیهی است که بین ۱۹۸۰ (زمان تشکیل مجلس اول) و ۱۹۹۸ (زمان دفاع روحانی از پایان نامه دکتری در اسکاتلند) ۱۸ سال فاصله است!

حال خالی از لطف نیست که جناب دکتر حسن روحانی، رییس جمهور محترم دقیقا مشخص کنند که در سال ۵۸ دقیقا «دکترای حقوق قضایی» خود را چگونه و از کجا اخذ کرده بودند.

منبع: مشرق

ارسال نظر

  • اميد
    0

    عالي بود دست مريزاد اما حالا چرا؟؟؟ چرا پس از 39 سال خوردن و ...!!!!

آخرین اخبار