سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) در پاسخ به سوال گلستان 24:

ما از قوه قضائیه توقع داریم که هر چه زودتر و قاطعانه حکم پرونده مهدی هاشمی را بر اساس عدالت اسلامی صادر کند. آن ها به علت تعلق خانوادگی شان، گمان می کنند همیشه باید تبرئه شوند.

از فائزه هاشمی با آن سابقه ای که دارد، بعید نیست بگوید برادرش بی گناه است

سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، می گوید توقعی که امروز افکار عمومی از قوه قضاییه در مورد پرونده مهدی هاشمی دارند این است که همان طور که برخی از پرونده های دیگر را به حمدالله به اجرا انداخت و به زودی رسیدگی شد، مثل پرونده آقای رحیمی، نسبت به پرونده مهدی هاشمی هم، اقدام عاجل صورت بگیرد. هرچند که قاعدتا ابعاد گسترده تری  دارد.  به نظر می رسد تاخیر در آن می تواند قوه قضائیه را زیر سوال ببرد و امید واریم در این زمینه هر چه زود تر و قاطعانه  حکمی را که عدالت اسلامی اقتضا می کند، نه کمتر و نه بیشتر، اجرا کند.

مهدی هاشمی

طاهری درباره اظهارات اخیر فائزه هاشمی مبنی بر بی گناهی برادرش می گوید با توجه به سابقه ای که ما از این خانم داریم قاعدتا چیزی غیر از این هم انتظار نیست. آن ها به دنبال این هستند که مسائلی مثل مسائلی که در فتنه 88 به وجود آورند، در کشور پیگیری کنند. به علت آن تعلق خانوادگی که دارند،  همیشه باید تبرئه شوند و خودشان را مبری از هر گونه اتهام بدانند. در حالی که اگر هر کس دیگری این گونه اقدامات را انجام داده بود، وضعیت پرونده او به شکل دیگری می بود. ما انتظار نداریم که خانم فائزه هاشمی بخواهد هر حکمی که در دادگاه برادرش صادر می شود را تایید کند. ولی انتظار ما از قوه قضائیه این است که انشاالله بدون در نظر گرفتن حواشی و فشار های احتمالی که وجود دارد حکم واقعی را اجرا کند.

فائزه هاشمی

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع)، علنی برگزار شدن این دادگاه را موضوعی می داند که می توانست بعضی از ابعاد این پرونده را روشن تر کند. وی همچنین می گوید: با توجه به این که چند سال است که مسئله مهدی هاشمی مطرح شده و بر سر زبان ها افتاده است، خوب بود که مسئله برای مردم کمی روشن تر می شد، که نه این طرف حقی پایمال شود و نه خدایی نکرده نظام و قوه قضائیه زیر سوال رود و به کوتاهی کردن در این موضوع متهم شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار