یادداشت حبیب الله مازندرانی درباره شهردار جدید کردکوی؛

حبیب الله مازندرانی فعال سیاسی اجتماعی استان گلستان طی یادداشتی نوشت: اعضای شورای شهر کردکوی در همان ساعات و روزهای اولیه شروع به کار خود با نمایش طشت رسوایی، سواد شهری خود را به نمایش گذاشتند به نحوی که هم شهروندان و هم همسایگان از محتوای طشت باخبر شدند.

طشت رسوایی...

به گزارش گلستان24؛ حبیب الله مازندرانی فعال سیاسی اجتماعی  استان گلستان طی یاداشتی پیرامون انتخاب تربتی نژاد به عنوان شهردار شهرستان کردکوی به نکات مهمی اشاره داشته است.

وی در یادداشت خود آورده است:

داستان سقراط حکیم و شهروند را حتما شنیده اید ؟

می گویند روزی سقراط حکیم بر دروازه شهری نشسته بود. شخصی به او رسید و گفت : من ساکن فلان شهر هستم  و پس از سالها تصمیم گرفته ام شهر خود را عوض کنم و به شهر دیگری کوچ کنم به نظر شما این شهر یرای مهاجرت چگونه است ؟

سقراط از آن شخص پرسید : اهالی شهر شما چگونه مردمی هستند ؟

او می گوید : مردمی هستند بدبین و زور گو که در امانت خیانت می کنند و نسبت به هم نا مهربان هستند.

سقراط می گوید : اهالی این شهر نیز چنین مردمی هستند و آن شخص را از مهاجرت به آن شهر منع می کند و

در روزهای بعد که  سقراط در همان محل نشسته بود شخص دیگری به سقراط مراجعه میکند و می گوید علاقمند است که به این شهر مهاجرت کند سقراط همان سوال قبلی را تکرار میکند و می پرسد : به نظرت اهالی شهر خودت چگونه مردمی هستند؟

آن شخص میگوید مردمی صمیمی،مهربان،امانتدار و با دیانت سقراط برمیگردد و میگوید : اهالی این شهر هم اینگونه اند و آن شخص را تشویق میکند که به آن شهر مهاجرت کند.

این داستان به خوبی طرز نگرش هر شهروندی را نسبت به شهر و محله ای که درآن زندگی میکند را نشان میدهد،شهروندی که خود را عنصری از خانواده بزرگ شهری میداند همواره تلاش میکند وظایف شهروندی خود را به نحو شایسته ای انجام دهد.

در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مردم فهیم ،مسئولیت شناس و ولایت مدارشهر کردکوی با رفتن به پای صندوق های رای اعضای پارلمان شهری خود را انتخاب کردند تا شورا با کارآیی حداکثری خود جلوی بی برنامه گی های شهرداری را بگیرد اما در همان ساعات و روزهای اولیه شروع به کار خود با نمایش طشت رسوایی، سواد شهری خود را به نمایش گذاشتند به نحوی که هم شهروندان و هم همسایگان از محتوای طشت باخبر شدند.

به قول مولانا: دردمندی کش زبام افتاده طشت زو نهان کردیم حق پنهان نگشت.

القصه،انتخاب شهردار جوان،بی تجربه،بدون سابقه اجرائی و به قول آقای فیروزیان یکی از اعضای شورا : ضعیف ترین شهردار پس از انقلاب، قدرت لابی گری را به اثبات رساند و این عمل توهین آشکار به شعور شهروندان شهرستان کردکوی بود و حال انتظار مردم شریف کردکوی از مسئولان استان برسی دقیق،کارشناسانه،متعهدانه و قانونمند در بررسی صلاحیت شهردار منتخب است و همانطور که فرماندار کردکوی جنای آفای جمالی فرمودند: در صورت نداشتن سوابق در کمیته انطباق،اعمال قانون جدی صورت پذیرد.

در پایان جمله ای با شهردار جوان جناب آقای محسن تربتی نژاد: آقای شهردار جوان ،احترام به حقوق شهروند،احترام به خویش است،شهر الفبای نانوشته هاست که فقط یه شهردار با تجربه آن را میداند ومیخواند.

هرگاه خواندن نانوشته ها را آموختیم شهر را خواهیم ساخت.

انتهای پیام/ حبیب الله مازندرانی-دانشجوی دکتری علوم ارتباطات

 

ارسال نظر

  • امین
    0

    سلام. از آقای مازندرانی به خاطر صراحت بیان در گفتن واقعییت ها سپاسگزاریم.

  • مبین
    0

    احسن به شرفت آقای مازندرانی .حیف که مردم کردکوی قدر شما را ندانستند. امیدواریم ایندفعه جبران کنیم.

آخرین اخبار