روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای، به نقل از یک مقام غربی نوشته است که نحوه برداشته شدن تحریم‌های ایران به یکی از اصلی‌ترین موارد مورد اختلاف میان ایران و گروه ۱+۵ بدل شده است.یکی از مذاکره‌کنندگان اروپایی پنج‌شنبه شب با رد اظهارات مطرح‌شده مبنی بر نزدیک بودن توافق هسته‌ای، گفت هنوز موضوعات بسیاری باقی مانده که باید حل شود.

بعد از ۶ روز مذاکره ادامه مذاکرات بدون هیچ نتیجه ای به ۵ فروردین موکول شد
به گزارش گلستان 24، وزرای خارجه سه کشور اروپایی ظرف جمعه و شنبه راهی لوزان می‌شوند و به احتمال زیاد نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ روز شنبه در این شهر برگزار خواهد شد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از  فارس، دور جدید مذاکرات هسته‌ای از یکشنبه ۲۴ اسفند ماه در لوزان سوئیس و با دیدارهای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و نیز معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا که به مدت بیش از ۳ ساعت و نیم طول کشید آغاز شد.
 
***
۰۰:۰۳ وزرای خارجه سه کشور اروپایی ظرف جمعه و شنبه راهی لوزان می‌شوند و به احتمال زیاد نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ روز شنبه در این شهر برگزار خواهد شد.
 
۰۰:۳۲ تحلیل‌‌گر مسایل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد اقدام یک‌جانبه نمایندگان سنا در انتشار نامه و تهدید به نقض هر توافقی با ایران، نشان از وفاداری آمریکا به اسراییل دارد.
 
۰۱:۱۶ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وی درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ گفت و گو کرد.
 
۰۴:۱۱ نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاری نکنیم که نسل آینده در اثر کوتاهی ما بگوید ای کاش در برابر استکبار کمی مقاومت می‌کردید.
 
۰۴:۱۶ نماینده مردم تهران در مجلس تصویب توافق‌ نهایی ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد را چهار میخه کردن توافق علیه ایران دانست و گفت: اتکا به پیشنهاد ظریف برای جبران خطای توافق ژنو به ضرر ایران است.
 
۰۹:۳۷ دو سناتور حامی طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند بررسی این طرح را به ۲۵ فروردین موکول کرده‌اند.
 
۰۹:۴۷ روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی با موضوع مذاکرات هسته‌ای، به نقل از یک مقام غربی نوشته است که نحوه برداشته شدن تحریم‌های ایران به یکی از اصلی‌ترین موارد مورد اختلاف میان ایران و گروه ۱+۵ بدل شده است.
 
۰۹:۴۷ یکی از مذاکره‌کنندگان اروپایی پنج‌شنبه شب با رد اظهارات مطرح‌شده مبنی بر نزدیک بودن توافق هسته‌ای، گفت هنوز موضوعات بسیاری باقی مانده که باید حل شود.
 
۱۰:۵۴ وزیر امور خارجه ایران در پیامی که به نظر می‌رسد در پاسخ به پیام نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا صادر شده، گفت این آمریکاست که باید بین فشار و توافق هسته‌ای با ایران، یکی را انتخاب کند.
 
۱۱:۱۶ هشتمین دور دیدارهای وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز صالحی و مونیز از ساعت ۹:۳۰ به وقت محلی(۱۲ به وقت تهران) در لوزان سوئیس برگزار می‌شود.
 
۱۱:۳۶ دستیار وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از منتقدان توافق هسته‌ای با ایران، مذاکرات و توافق را تنها راه‌حل دانست.
 
۱۱:۴۷  سران سه کشور اروپایی مذاکره‌کننده با ایران قرار است در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل، دیداری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته و در مورد مسئله هسته‌ای با هم گفت‌وگو کنند.
 
۱۳:۱۲ وزیر خارجه آمریکا با حضور در محل اقامت تیم ایرانی در لوزان به حسین فریدون تسلیت گفت.
 
۱۳:۲۷ حسین فریدون نماینده ویژه رئیس جمهور به دلیل درگذشت مادرش محل مذاکرات را ترک کرد.
 
۱۳:۳۳ دور هشتم مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا در سطح وزرا دقایقی پیش آغاز شد.
 
۱۴:۰۸ منابع اروپایی می‌گویند که شنبه آینده، هیات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با هیات ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.
 
۱۴:۲۸ وزیر امور خارجه پس از دیدار صبح امروزش با کری این دیدار را مثبت خواند و گفت: در حال کار روی راه‌حل‌ها هستیم و به نقاط بسیار حساس رسیده‌ایم.
 
۱۴:۳۲ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش در قبال توافق موقت هسته‌ای را تائید کرد.
 
۱۵:۰۱ وانگ یی از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته تا اجازه ندهد مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در موانع آخر به شکست بینجامد.
 
۱۵:۰۳ دیدار دو جانبه صالحی و مونیز درباره مسائل فنی
 
۱۵:۳۷ منابع غربی روز جمعه گزارش دادند که گفت‌وگوها احتمالا عصر امروز پایان یافته و چهارشنبه از سر گرفته می‌شود.
 
۱۵:۴۷ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت ایران و ۱+۵ سخت در حال تلاش هستند تا به توافق هسته‌ای دست یابند.
 
۱۶:۰۷ فرانسه که پیشتر «بلندگوی اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای» توصیف شده این بار هم به ادعای الجزیره عامل کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه موسوم به ۱+۵ است.
 
۱۶:۱۹ عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌‌ای کشورمان گفت: طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده‌ای بین هیئت‌های ایران و ۱+۵ صورت گرفته است.
 
۱۶:۳۷ یکی از اعضای هیئت ایرانی مذاکره‌کننده ایران گفته که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اشاراتی مبنی بر آمادگی برای لغو تحریم‌های یکجانبه به محض توافق جامع با ایران، ارسال داشته‌اند.
 
۱۶:۴۴ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌هایی داشته است.
 
۱۶:۴۶ یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده چین در لوزان سوئیس به خبرنگار وال‌استریت ژورنال گفته که هنوز تصمیم نهایی در خصوص زمان اتمام مذاکرات هسته‌ای اتخاذ نشده است.
 
۱۶:۵۳ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی بار دیگر سازمان ملل را به قطع کمک‌های مالی آمریکا در صورت رفع تحریم‌ها علیه ایران تهدید کرد.
 
۱۷:۰۰ وزیر خارجه آمریکا از سوئیس راهی آلمان می‌شود تا با همتایان اروپایی خود در مورد ایران گفت‌وگو کند.
 
۱۷:۰۱ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را «فشرده» توصیف کرد.
 
۱۷:۱۴ نهمین دور گفت‌وگوهای مقامات ایران و آمریکا به همراه اشمیت دقایقی پیش آغاز شد.
 
۱۷:۴۸ صدراعظم آلمان می‌گوید سران کشورهای اروپایی خواستار اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ هستند.
 
۱۸:۱۲ تیم مذاکره کننده ایرانی پس از ۶ روز مذاکرات که حاصل آن ۹ دور مذاکرات فشرده بود به منظور بازگشت به کشور عازم فرودگاه ژنو شد.
 
۱۸:۱۴ ۶ روز رایزنی فشرده هسته‌ای در شهر لوزان سوئیس امروز پایان یافت و قرار است این مذاکرات دوباره چهارشنبه ۵ فروردین ماه از سر گرفته شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار