طی هفته‎های آینده؛

«اسرائیل طی هفته‎های آینده دو خط حمله را برای خنثی سازی یا لااقل اصلاح توافق بین المللی با ایران در پیش خواهد گرفت ...».

آغاز تلاش همه‌جانبه برای کارشکنی در توافق هسته‌ای

به گزارش گلستان 24، روزنامه صهونیستی هاآرتص (Haaretz) از تلاش همه جانبه اسرائیل طی هفته های آینده برای به شکست کشاندن توافق هسته ای با ایران خبر داد. بر این اساس، رژیم اشغالگر قدس برای پیگیری اهداف خود ضمن لابی در کنگره و سنا، به کاخ سفید فشار خواهد آورد تا شرایط اسرائیل را بپذیرد.

هاآرتص در ابتدای گزارش خود که زیر عنوان "اسرائیل به کنگره فشار می آورد تا لایحه ای را برای جلوگیری از توافق با ایران تصویب کند" تنظیم شده می نویسد: اسرائیل تلاش خواد کرد، نمایندگان کنگره و سناتورها را متقاعد سازد قانونی تصویب کنند که تصریح می کند توافق با ایران باید یک پیمان بین المللی باشد که به تصویب کنگره نیاز دارد نه یک توافق مستقیما الزام آور.

براساس این گزارش، یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: اسرائیل طی هفته های آینده دو خط حمله را برای خنثی سازی یا لااقل اصلاح توافق بین المللی با ایران در پیش خواهد گرفت.

وی در توضیح "دو خط حمله علیه توافق هسته ای" می افزاید: اول اینکه اسرائیل با کنگره آمریکا لابی خواهد کرد تا قانونی را بگذرانند که تصویب توافق جامع با ایران را سخت یا حتی غیرممکن می کند.

دوم اینکه اسرائیل در همین زمان به فشارهای خود به کاخ سفید ادامه می دهد تا اصلاحاتی را که اسرائیل می گوید باید در شرایط توافق باشد ایجاد کند.

به نوشته هاآرتص، اسرائیل برای متقاعد ساختن نمایندگان کنگره و سناتورها تلاش خواهد کرد تا از طرح پیشنهادی "باب کورکر" رئیس کمیته روابط خارجی سنا حمایت کنند. درصورت تصویب این طرح، کنگره و سنا پس از توافق نهایی با ایران، 60 روز برای بررسی آن فرصت دارند و اوباما در این مدت نمی تواند تحریم های ایران را لغو کند.

مقامات اسرائیلی در همین حال به مذاکره با کاخ سفید ادامه خواهند داد تا تغییراتی در برخی بندهای توافق هسته ای ایجاد کند. از آنجایی که درمورد برخی بندها هنوز توافق به دست نیامده، اسرائیل معتقد است می توان آنها را برای بهبود توافق نهایی تغییر داد.

 

جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار