سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قانونی شدن انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و آن را مطالبه مردمی اعلام کرد.

انتقام خون شهید قاسم سلیمانی قانونی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، «اسدالله عباسی»، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص تصویب "طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا"، گفت: دوم اردیبهشت ماه سال جاری استکبار جهانی و آمریکا، سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد که مجلس "قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا" را تصویب کرد و در ادامه روز چهارم اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسید، اما امروز برای نخستین بار در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی، مجلس طرح سه فوریتی اصلاح این قانون را مطرح کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح را بیش از 270 نفر از نمایندگان امضا و کلیات آن با آرای 100 درصدی نمایندگان به تصویب رسید. همچنین فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در جلسه امروز حضور داشتند چرا که طرح های سه فوریتی به صورت آنی به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان می رسد.

وی با اشاره به اینکه اصلاحاتی بر "قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا" صورت گرفته است، توضیح داد: بر این اساس در ماده یک اصلاحی قانون آمده است "تمامی اعضای پنتاگون، موسسات و شرکت های وابسته، عاملان، فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تروریست اعلام می شوند." همچنین ماده 4 قانون فوق نیز بدین شرح اصلاح شد که بر اساس آن "وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی موظفند؛ فهرست تمامی اعضای پنتاگون، شرکت ها، موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) و سازمان ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی هستند و از تروریست حمایت می کنند را شناسایی کنند".

وی ادامه داد: همچنین در ماده الحاقی قانون مذکور؛ دولت موظف شده است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران به اذن مکتوب رهبری معظم، مبلغ 200 میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه این قانون جنبه اجرایی در امور بین المللی دارد، بیان کرد: همانطور که آمریکا چنین حرکت هایی ضد ایران انجام می دهد، ما نیز می توانیم از احکام متقابل استفاده کرده، همچنین در دادگاه ها و مجامع بین المللی شکایت کنیم و همه مسئولان می توانند براساس آن قانون پیگیر باشند، به ویژه در بحث انتقام از خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانشان.

عباسی انتقام خون شهید سلیمانی را خواسته مردم عنوان کرد و گفت: به همین منظور مجلس وظیفه خود دانست که طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی، سران قوا، تدوین و به تصویب برساند.

وی همچنین مطرح کرد: کلیات قانون فوق تصویب شده و ایرادات احتمالی نیز امروز توسط شورای نگهبان برطرف خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار