اعلام نظر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره یک فیلم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی در بررسی فیلم رستاخیز عنوان کرد که چنانچه ایرادات وارده به این فیلم در اکران جدید رفع نشود وزیر ارشاد باید به مجلس پاسخگو باشد.

درصورت عدم رفع ایرادات وارده به فیلم «رستاخیز» وزیر ارشاد باید پاسخگو باشد

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع فیلم رستاخیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون نظر خود را در ارتباط با این فیلم اعلام کرد.

وی افزود: نظر کمیسیون در ارتباط با این فیلم این است که با توجه به اینکه در اکران در جشنواره ایراداتی از سوی مردم متدینین و برخی از مراجع به آن وارد شد و اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر رفع ایرادات وارده به این فیلم اگر اصلاحات صورت گرفته در فیلم رستاخیز ایرادات وارده را رفع نکرده باشد شخص وزیر ارشاد باید در قبال این موضوع به مجلس پاسخگو باشد و مجلس در این ارتباط به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

رستاخیز

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: فیلم رستاخیز براساس یک متن تاریخی ضعیف انتخاب شده و همین موجب می‌شود تا آنچه که به عنوان مسلمات واقعه کربلا هست در آن ملاحظه نشده باشد و اگر ایرادات به فیلم رستاخیز در اکران پیش رو برطرف نشده باشد مجلس به وظیفه قانونی خود در این باره عمل می‌کند.

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری به عنوان کمیسیون فرعی مطرح و بررسی شد و اعضای کمیسیون به تمدید یک ساله آن رای مثبت دادند.

وی افزود: در ادامه این جلسه لایحه‌ای موافقت‌نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان و آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کمیسیون در بررسی این موافقتنامه معتقد بود که این موافقتنامه نیاز به اصلاح و بازنگری دارد به همین جهت این لایحه در کمیسیون فرهنگی به تصویب نرسید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: اگرچه ما در توسعه روابط متوازن با کشورهای دنیا تاکید داریم اما در ارتباط با کشورهای غربی ما باید این حساسیت را داشته باشیم با توجه به اینکه از گذشته تاکنون کشور و مردم ما مورد تهاجم فرهنگ غرب بوده انتظار ما از دولت این است که در تنظیم لایحه موافقتنامه با کشورهای غربی نکات ظریف و حساسی که فرهنگ و کشور ما را از آسیب فرهنگ غربی حفظ کند مورد دقت قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار