نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس :

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه در حد شعار باشد، مشکلات کشور رفع نخواهد شد و نیاز است حوزه و دانشگاه با یکدیگر دست همکاری علمی بدهند.

وحدت حوزه و دانشگاه در حد شعار باشد، مشکلات کشور رفع نخواهد شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین والمسلمین مرتضی آقاتهرانی پنجشنبه شب در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مسوولین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های گلستان در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با هدف بررسی مسائل فرهنگی دانشگاه‌های این استان برگزار شد، اظهار کرد: اهالی علم و دانش در حوزه و دانشگاه می‌توانند برای رفع بسیاری از چالش‌های پیش‌روی خود به کلام وحی مراجعه کرده و به راه حل مورد نظر برسند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات جسمی انسان ناشی از اختلالات روانی است و سبک زندگی انسان باید سبک زندگی اسلامی باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در انقلاب اسلامی وظیفه اساتید و دانشجویان با وظیفه یک انسان عادی برابر نیست و باید در جهت رفع مشکلات جامعه نگاهی مسوولانه داشته و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاشی همه جانبه داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رفع بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگ نیازمند منابع مالی نیست و جسارت و تصمیم درست مسئولین را می‌طلبد.

رمضانعلی سنگدوینی در این نشست بیان کرد: متاسفانه در کشور به مسایل فرهنگی توجه زیادی نشده است.

وی افزود: مدیریت کشور نیازمند اصلاح بوده و مسوولین باید تماس با مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.

نماینده دیگر مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دهه امامت و ولایت سرشار از معنویت و حکمت است، گفت: امیدوارم همه ما رهرو پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشیم تا دچار خسران نشویم.

غلامرضا منتظری اظهار داشت: دانشگاه به عنوان مبدا همه تحولات در جامعه نیازمند توجه بیشتر همه مسوولین است.

وی با بیان این که کمیسیون فرهنگی مجلس با دانشگاه‌ها در دو حوزه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حوزه فرهنگی ارتباط مستقیم دارد تصریح کرد: نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با دانشگاهیان می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر دانشگاه‌ها در زمینه تلاش در جهت رفع مشکلات فرهنگی کشور باشد.

نایب ربیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، علت ثمربخش نبودن بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در کشور را عدم برگزاری هم‌اندیشی برای نقش‌آفرین موثر دانشگاه‌ها در این حوزه دانست و بیان کرد: باید از تلاش‌ها و تجارب حاصل شده از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور، الگویی تعریف شود که قابل ارایه در همه دانشگاه‌ها باشد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر این که دانشگاه مبدا تحولات است گفت: دانشگاه‌ها نقش ارزنده‌ای در تربیت نیروی انسانی دارند و می‌توانند در سطح جامعه، بسیار اثرگذار باشند.

شعبان شتایی‌جویباری افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در بین دانشگاهیان، تاکیدات فراوانی به انجام فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و توجه به این مساله داشته و در مورد هجمه‌های فرهنگی هشدار داده‌اند، که همه ما وظیفه داریم به صورت فیزیکی و مجازی به شکل آفندی و پدافندی برنامه‌هایی را برای مقابله با این هجمه‌ها داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به مساله فرهنگی تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی باید به شکل جدی در دستور کار تمامی مسوولین قرار گیرد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار