نمایندگی موسسه فرهنگی هنری مشعر از موسسات زیرمجموعه دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان افتتاح شد.

موسسه فرهنگی هنری مشعر در گلستان افتتاح شد/ ۳۱ هزار گلستانی در نوبت حج تمتع هستند

به گزارش گلستان 24، مدیر حج و زیارت گلستان اظهار کرد: برای رشد و توسعه این موسسه فرهنگی و هنری همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم خواسته بعثه رهبری در امور حج و زیارت را برآورده کنیم.

سیدعلی میرقاسمپور روز یکشنبه در مراسم افتتاح و راه‌اندازی این موسسه اظهارداشت: گلستان ظرفیتی بالا برای اعزام به حج تمتع و عمره مفرده و حتی عتبات عالیات دارد، بطوری‌که با توجه به اتمام مراسم اربعین حسینی و حضور بیش از ۴۲ هزار گلستانی در راهپیمایی اربعین سال جاری، شاهد هستیم که به صورت هفتگی ۱۰ کاروان زمینی و یک پرواز راهی عراق می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از توصیه‌های ما به زائرین در راستای حمایت از تولید ملی و داخلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، این بوده که در طول سفر از خرید سوغاتی پرهیز کنند و از فرصتی معنوی زیارت که برایشان ایجاد و فراهم شده بهره لازم را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: اقلامی که در کشورهای مقصد وجود دارد، بیشتر اجناس چینی است و بهتر است همان اجناس در داخل کشور خریداری شود تا به اقتصاد کشور و تولید و رونق اشتغال کمک کند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: خرید در کشورهای هدف جز وقت گرفتن ثمری ندارد و از سوی دیگر سبب خروج ارز از کشور می‌شود در صورتی که همان ارز می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

میرقاسمپور اضافه کرد: کارگزارن زیارتی، زائرین خود را تشویق و ترغیب به خرید و تهیه اقلام و اجناس تولید ملی کنند.

یک واحد تولیدی «سجاده» در آق‌قلا، در حج تمتع امسال بیش از ۱۲ هزار سجاده به فروش رسانده است

وی افزود: یک واحد تولیدی سجاده در شهرک صنعتی آق‌قلا، در حج تمتع امسال بیش از ۱۲ هزار سجاده به فروش رسانده که قیمت تولید سجاده داخلی نصف قیمت همان سجاده در عربستان سعودی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت صف انتظار حج تمتع در گلستان گفت: براساس آخرین آمار ۳۱ هزار نفر در نوبت هستند که آخرین ثبت‌نام مربوط به سال ۱۳۸۷ در شعب بانک ملی است.

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان گفت: گلستان از استان‌های پیشرو در تاسیس و راه‌اندازی این نمایندگی در کشور است.

حجت‌الاسلام علی اصحابی بیان کرد: این موسسه وظیفه تامین محصولات فرهنگی و اقلام مورد نیاز حجاج و زائرین عتبات را بر عهده دارد.

وی اظهارداشت: البته با توجه به تازه تاسیس بودن این موسسه فرهنگی هنری، لازم دستگاه‌های مختلف اجرایی، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مستقر در گلستان به منظور تامین جوایز و اقلام فرهنگی مورد نیاز خود با این موسسه همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در جلسات کاروان‌های زیارتی به عراق، مکه و مدینه، مدیران کاروان‌ها لازم است اعضای کاروان را توجیه کنند تا اقلام مورد نیاز سفر را از این موسسه تهیه کنند.

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان گفت: با راه‌اندازی این موسسه، از این پس دیگر به زوار بُن برای تهیه اقلام داده نخواهد شد و در قالب معرفی نامه به این موسسه، اقلام تهیه می‌شود.

اصحابی خاطرنشان کرد: مجموعه حج و زیارت استان و روحانیون کاروان‌ها بارها از سوی سازمان مرکزی به عنوان استان نمونه انتخاب و معرفی شده است.

وی یادآور شد: همچنین مدارس می‌توانند اقلام مورد نیاز مراسم‌های جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان را از این موسسه تهیه کنند.

در این مراسم در کنار مجموعه مدیریت، معاونین و کارکنان حج و زیارت استان و کارگزاران، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار