مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین پس از دو سال وقفه به سبب شیوع کرونا برگزار و حدود ۱۲۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

۱۲۰ هزار نفر از جشنواره اقوام گلستان بازدید کردند

به گزارش گلستان 24 ، محمدجواد ساوری شامگاه شنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین اظهارکرد: این جشنواره پس از دو سال وقفه به سبب شیوع کرونا برگزار و حدود ۱۲۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: نگاه و رویکرد دولت، رونق گردشگری و حمایت از صنایع دستی و اهمیت دادن به میراث فرهنگی است و این استان در عین داشتن غنای تاریخی و فرهنگی و وجود منابع طبیعی، می‌تواند پایلوت گردشگری کشور باشد.

وی اضافه کرد: باید صدای مردم استان در فصل بودجه ریزی به گوش اعضای دولت برسد و در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای به گلستان داشته باشند.

ساوری همچنین دیوار دفاعی تاریخی گرگان را ظرفیتی ویژه برای رونق گردشگری عنوان کرد و حمایت بیشتر دولت را در این زمینه خواستار شد.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین، از سه شنبه (۱۷ آبان) به مدت پنج شب در گلستان آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ۱۰ غرفه بومگردی و گردشگری، ۱۵۰ غرفه صنایع دستی و ۳۸ غرفه سیاه چادر و عشایر ایجاد شده بود.

 

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار