نخستین جشنواره دانشجویی اقوام به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان و با حضور دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور از شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار فخرادین اسعد گرگانی به مدت سه روز آغاز به کار کرد.

برگزاری نخستین جشنواره دانشجویی اقوام با رویکرد وحدت ملی در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، این جشنواره در قالب برگزار کارگاه های آموزشی در دو پردیس دانشگاهی آیت ا..خامنه ای در انتهای خیابان شهید رجایی و امام خمینی (ره) واقع در روبروی بیمارستان فلسفی  و همچنین ایجاد نمایشگاه فرهنگ و هنر اقوام استان های ایران در محل هنرستان شهید نصیری گرگان در حال برگزاری است.

به گفته امور روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه فرهنگیان استان گلستان  29 استان با حضور 300 دانشجو و مهمان از دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند که گلستان به عنوان استان منتخب میزبانی این جشنواره را عهده دار است.

گفتنی است مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز طی این سه روز در مرکز استان و همزمان با برگزاری کارگاه های آموزشی حضور دارد.

به گفته موسی کیخا، رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان، این جشنواره  با محوریت نقد فیلم توسط دانشجویان، بازدید از مکان تاریخی، بازهای بومی محلی، موسیقی مقامی نمایشگاه‌های آیینی وغرفه‌های صنایع دستی و روایتگری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

" تقویت وحدت ملی و آشایی با فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین " در بین دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان کشور که به عنوان معلمان آینده این مرز و بوم قرار است در مدارس کشور مشغول به تدرسی شوند ، یکی از اهداف مهم این جشنواره عنوان شده که تا کنون به طور خاص برای دانشگاه های کشور و دانشجویان  برگزار نشده است.

با توجه به اینکه استان گلستان یکی از استان های شاخص کشور در بحث زندگی مسالمت آمیز اقوام در کنار یکدیگر و وحدت بین آنها زبانزد است، لذا برگزاری این جشنواره در مرکز استان برگ زرین دیگری در تاریخ برگزاری جشنواره های متعدد در گلستان به شمار می رود.

گفتنی است شب گذشته مراسم افتتاحیه این جشنواره با استقبال بی نظیری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مواجه شد و چهره های شاخص استانی از جمله دکتر منتظری و سنگدوینی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور و فرماندار گرگان به همراه مدیر امور پردیس های استان گلستان حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار