در واکنش به سخنان علی مطهری درباره فیلم رستاخیز؛

آقای مطهری نظر خودشان را درباره فیلم رستاخیز مطرح کردند. اما این موضوع در حیطه بنده و ایشان نیست که نظر بدهیم. باید نظر مراجع عظام دراین باره رعایت شود.

سید علی طاهری: نظر دادن درباره فیلم رستاخیز در حیطه من و آقای مطهری نیست/ نظر مراجع رعایت شود

به گزارش گلستان24، چندی پیش علی مطهری به وضعیت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» و مشکلات پیرامون آن اشاره کرد و گفت: « مراجع معتقدند بهتر است چهره معصومین در فیلم‌ها و سریال‌ها نشان داده نشود اما فیلم «رستاخیز» چهره حضرت عباس(ع) را نشان داده است که ایشان هم جزو معصومین نیستند بنابراین نباید مشکلی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اگر نشان دادن چهره بزرگان دین و معصومین در فیلم مشکل دارد پس در تعزیه‌ها چنین مشکلی به شکل اعلی دیده می شود؛ اما در طول تاریخ این مشکل احساس نشده و به گمان بنده با توجه به آنکه چهره غیرمعصومین در فیلم «رستاخیز» به تصویر کشیده شده، مشکل مهمی ندارد.»

سید علی طاهری علی مطهری رستاخیز

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به این که تخصص در این موضوع در حیطه افراد غیر مجتهد نیست، می گوید: در مورد این امور، باید به کسانی که در این زمینه تخصص دارند مراجعه کرد. نظر مراجع عظام تقلید در این خصوص قطعا بر نظر شخصی مثل بنده اولویت دارد.

وی ادامه می دهد: تا آنجایی که بنده مطلع هستم، اکثر مراجع تقلید که از آن ها استفتاء شده است، گفته اند که پخش چهره حضرت ابالفضل (ع) جایز نیست. حتی یک مورد را هم به یاد ندارم که از آن ها درباره  نشان دادن چهره قمر بنی هاشم (ع) ، سوال شده باشد و گفته باشند که اشکال ندارد و نشان داده شود.

سید علی طاهری علی مطهری رستاخیز

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حرمت شخصیت برجسته کربلا باید حفظ شده و نشان داده نشود، می گوید: هنر پیشه ای که در این نقش چهره اش دیده می شود، فیلم های دیگری بازی می کند. در فیلم هایی که گاهی اوقات شأن یک مسلمان رعایت نمی شود چه برسد به این که شأن قمر بی هاشم رعایت شود.

سید علی طاهری ادامه می دهد: مراجع محترم تقلید فرموده اند که باید حرمت معصومین (س) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) که جایگاه ویژه ای دارند، حفظ شود. آقای مطهری نظر خودشان را در این باره مطرح کردند. اما این موضوع در حیطه بنده و ایشان نیست که نظر بدهیم. باید نظر مراجع عظام دراین باره رعایت شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار