رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی، در گرگان برگزار می شود.

 گرگان میزبان همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی»

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام نورعلی دیلم عصر امروز در دیدار عوامل علمی و اجرایی همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ دی ماه در گرگان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع در گرگان برگزار می شود.

دیلم اشاره به اهداف این همایش ملی، گفت: مهم‌ترین هدف این همایش، تحقق بخشیدن منویات رهبر فرزانه انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی، رکن اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را وحدت امت اسلامی بیان کرد و گفت: لازم است همه دور هم بشینیم و رو به جلو و با دستوری که رهبر معظم انقلاب در تشکیل تمدن نوین اسلامی داده اند، مباحثی را مطرح کنیم تا با وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی به این مهم دست یابیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری سه کمیسیون کلام، فقه و زنان در این همایش ملی، افزود: در کمسیون کلام، شبهات آتئیسم ها و خدا ناباوران مطرح می شود و همچنین در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح و بررسی می شود و در کمیسیون بانوان هم زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: اولین همایش ملی نقش تقریب مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با همکاری دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، موسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان گلستان، جامعه المصطفی العالمیه گلستان، حوزه علمیه برادران استان، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر(عج) گلستان، صدا و سیما مرکز گلستان، حوزه علمیه خواهران استان، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ دی ماه 1402 در سالن همایش جامعه المصطفی برگزار می شود.

پایان پیام/ فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار