اهالی شرق استان گلستان ‌برای ورود شهدای غواص لحظه‌شماری می‌کنند و برنامه‌های ویژه برای این مراسم دارند.

شرق گلستان برای ورود شهدای غواص لحظه‌شماری می‌کنند ‌

 به گزارش گلستان 24 سیروس کمی از فعالان فرهنگی استان گلستان با برشمردن مهم‌ترین برنامه‌های شرق استان گلستان برای استقبال از شهدای غواص گفت: مردم  گلستان ‌انتظار ویژه‌ای برای ورود پیکر مطهر شهدای غواص خط‌شکن دارند و از همان لحظه که خبر حضور این شهدا را در استان ‌‌شنیده‌ایم تک تک سلول‌های بدن‌مان مملو از شور و اشتیاقی شده ‌که قابل وصف نیست‌.

شرق گلستان برای ورود شهدای غواص لحظه‌شماری می‌کنند ‌

وی در ادامه تصریح کرد: احساسی سراسر وجودمان را فراگرفته ‌که حکایت از افتخار دادن این شهدا به مردم استان گلستان است که در این فضای فرهنگی دوباره آمده‌اند تا دست همه ما را بگیرند و بار دیگر روح معنویت را در کالبد این استان بدمند.

فعال فرهنگی اهل تسنن استان گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حرکت‌های خودجوش فرهنگی افزود: امروز باید بدانیم که در همین استقبال و تکریم از شهدای غواص نیز نقش اقدامات خودجوش فرهنگی به صورت مردمی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حضور شهدای غواص در گلستان ایجاد یک فضای سرشار از الطاف الهی را به همراه خواهد داشت

کمی در بیان اهمیت این رویداد عظیم در ‌گلستان و همچنین پیام حضور شهدا در استان گفت: در سالی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب به همدلی و همزبانی میان دولت و ملت نام‌گذاری شده قطعا حضور شهدا آن هم در این برهه حساس و تاریخی کشور بیان‌گر این است که پیام‌شان همدلی و همزبانی آحاد ملت شریف ایران است تا دشمنان نتوانند با فریب‌کاری و اختلاف‌افکنی به مقاصد شوم خود برسند.

شهدای غواص

وی با بیان اینکه حضور این عزیزان خط‌شکن در استان گلستان ایجاد یک فضای معنوی و سرشار از الطاف الهی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: از سویی دیگر نیز باید به این موضوع اقرار کرد که حضور در این برهه تاریخی به معنای تاکید و درخواست شهدا بر ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت ملت سلحشور ایران و به تبع آن مردم مومن استان گلستان است.

فعال فرهنگی اهل تسنن استان گلستان انتقال روح رشادت و مقاومت و دفاع از ارزش‌ها به نسل سوم و چهارم انقلاب را از مهم‌ترین تاثیرات حضور نورانی کاروان مطهر شهدای غواص در استان دانست و افزود: باید به نکته توجه جدی داشته باشیم که این انقلاب در ادامه مسیر پرافتخار خود نیاز به حضور پر شور جوانان در عبور از گردنه‌های سخت دارد.

کمی تاثیر حضور مردم را نیز در این حماسه بزرگ در استقبال و تکریم مقام شامخ شهدا تحکیم پیوند و اتحاد میان مردمان سنی و شیعه این استان دانست و خاطرنشان کرد: حضور پرشور و حماسی مردم شریف استان گلستان می‌تواند نمایش این موضوع باشد که مردمان این استان برای تحقق آنچه اراده کنند در کنار یکدیگر و در سایه ارزش‌های انقلاب و فرامین رهبری مستحکم و با صلابت حاضر خواهند بود.

برنامه‌های ویژه اهل تسنن برای استقبال از کاروان شهدا

بسیاری از مادران شهدای اهل تسنن گوسفندهایی را برای قربانی کردن در مقابل این کاروان آماده کردند

وی با بیان اینکه مردم اهل تسنن استان گلستان برای ورود کاروان شهدای غواص خط‌شکن لحظه‌شماری می‌کنند، گفت: در حال حاضر خودم مطلع هستم که بسیاری از مادران شهدای اهل تسنن گوسفندهایی را برای قربانی کردن در مقابل این کاروان آماده کرده‌اند.

فعال فرهنگی اهل تسنن استان گلستان از برپا شدن شور و نشاط ویژه‌ای در میان جوانان و فعالان فرهنگی اهل تسنن این استان خبر داد و اضافه کرد: این جوانان پرشور در فضای مجازی با راه‌اندازیپویش مردمی استقبال و پیام‌های سراسر عشق و محبت به شهدا نشان می‌دهد همه خود را برای میزبانی از فرزندان عزیز و شهید این ملت آماده کرده‌اند.

کمی با بیان اینکه مردمان ترکمن استان گلستان در حال تدارک ایستگاه‌های صلواتی نان روغنی و دست‌پخت زنان ترکمن در مسیر تشییع شهدا هستند، افزود: علاوه بر پخش اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها و انجام مصاحبه با رسانه‌ها برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و تقدیم هدایا به مادران شهدا نیز از سایر برنامه‌های ما در کنار برنامه‌های مشترک شهرستانی است.

وی همچنین خطاب به غربی‌ها و تکفیری‌ها گفت: این دشمنان اسلام و مسلمانان بدانند اهل‌سنت ایران به ویژه استان گلستان تا آخرین نفس حامی این انقلابی هستند که برای‌شان ایمان و آزادی و اراده و صفا و صمیمیت را به ارمغان آورده است. بدانند اهل تسنن خود را متعلق به این نظام و انقلاب می‌دانند و تقدیم 500 شهید به این انقلاب و راهی که امام و رهبری حاکی از صداقت ما در این مدعا است.

ارسال نظر

آخرین اخبار