ابوالحسن امامی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

کاروان های راهیان نور، فرصت مناسبی است تا نسل امروز، جنگی که به ما تحمیل شد و شرایط آن زمان را بهتر درک کنند.

طرح راهیان نور، فرصت طلایی نسل امروز

ابوالحسن امامی، معاون سابق فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، طرح کاروان های راهیان نور را، فرصتی بسیار خوب می داند و می گوید: نسل امروز، نبود و آن زمان را ندید، می تواند حداقل با حضورش، یک تجسم و باز سازی از تلاش ها، رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان  بکند و ببیند که آن ها چقدر زحمت کشیدند و تلاش کردند تا بتوانند از انقلاب، دین و کشور خود، در جنگی که از سوی استکبار جهانی به ما تحمیل شد، دفاع کنند.

وی در ادامه می گوید: کاروان های راهیان نور، فرصت خوبی است که نسل امروز، شرایطی که بر ما اتفاق افتاد را مشاهده کند. این طرح، حرکت ارزشمندی است و باید بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

امامی با انتقاد به نحوه برگزاری این سفر می گوید: مدت این سفر بسیار کوتاه است. اگر بشود شرایطی فراهم کرد که جوانان در آن فضا بمانند، خیلی موثر تر خواهد بود.

fghdfhg

وی همچنین معتقد است راویانی که انتخاب می شوند، بهتر است که از خود بچه های رزمنده دفاع مقدس باشند که آن شرایط را درک کردند و آن شرایطی که بر رزمندگان رخ داد را توضیح دهند. این می تواند بسیار تاثیر گذار و مفید باشد. خیلی از خارجی هایی که به دیدن این مکان ها می آیند، تحت تاثیر قرار می گیرند. پس چرا بچه های ما نروند و آن شرایط و فضا را نبینند تا حداقل یاد و خاطره ای از آن زمان زنده شود.

ابوالحسن امامی می گوید: درمیدان اصلی کشور قزاقستان، یادمانی را طراحی کردند و با این کار رزمندگان و کسانی که از کشورشان دفاع کردند، را تکریم می کنند. چرا ما این کار را نکنیم. ما که جنگ بر ما تحمیل شده بود و رزمندگان مان در آن، مردانه ایستادند. به فرامین امام لبیک گفتند و از سرزمین و نظام خود دفاع کردند. باید این شرایط را غنیمت بشماریم و فرصتی را فراهم کنیم که همه مردم بروند و آن فضا و شرایط را از نزدیک ببینند.

ارسال نظر

آخرین اخبار