منصور عتیقی، در مصاحبه با گلستان24؛

نمایش شخصیت حضرت محمد (ص) باعث می شود خیلی از نقشه های دشمنان اسلام نقش بر آب شده و خط بطلانی روی جریان تکفیری کشیده شود

 فیلم" محمد رسول الله" ، خط بطلانی بر جریان تکفیری

منصور عتیقی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان در مصاحبه با گلستان24، می گوید: هزاره سوم را عصر رسانه نامیدند که فقط 15 سال از آن گذشته است. این ضرورت یک راهبرد استراتژیک در حوزه رسانه را می طلبد. از طرفی رهبر معظم انقلاب هم عنوان کرده اند "هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، شانس ماندن ندارد".

عتیقی معتقد است ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) نشان دهنده این است که اندیشه اسلامی هم می تواند به روز باشد و این ظرفیت را دارد که با استفاده از آن در هزاره سوم نقش آفرینی کنیم. تهیه و نمایش این فیلم نشان دهنده عمق استراتژیک اسلام ناب است. این که اسلام تا کجا می تواند نفوذ کند و تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به این که برای تهیه این فیلم از نخبگان هنر هفتم استفاده شده است که برخی از آن ها مسلمان نیستند، می گوید: این موضوع نشان از ظرفیت بالای هنر اسلامی دارد و شاخص بسیار مهمی است.

منصور عتیقی فیلم محمد رسول الله

منصور عتیقی معتقد است که حضور مقام معظم رهبری در حین تهیه این فیلم در بین عوامل آن، پیام مهمی با خود به همراه دارد. وی می گوید: ما باید این حضور را به عنوان شاخص "ضرورت جدی رسانه" تلقی کنیم که امروز ابزاری برای دشمنان شده است که بتوانند با استفاده از آن علیه اسلام کار کنند.

این فعال فرهنگی می گوید نمایش شخصیت حضرت محمد (ص) در این فیلم باعث می شود خیلی از نقشه ها و توطئه دشمنان اسلام که در جریان تکفیری خلاصه شده است نقش بر آب شده و خط بطلانی بر جریان تکفیری کشیده شود که هیچ جایگاهی در اسلام جایی ندارد. این مخالفت ها به این دلیل است.

وی می گوید از لحاظ فنی کمترین ایراد به این فیلم گرفته می شود و پیامی که با خود به همراه دارد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. مخالفت ها با این فیلم به این دلیل است که بتوانند همچنان حرف های دروغین خود را درباره اسلام ادامه دهند.

عتیقی اضافه می کند: اصل مخالفت با این اثر فاخر، یکی سکانس های مربوط به ساموئل و سران قوم بنی اسرائیل است که رسوایی صهیونیسم ها را به دنبال داشته است و دیگر این که اثری در این سطح کیفی و محصول انقلاب اسلامی تهیه و بر پرده های سینمای جهان به نمایش در آید.

ارسال نظر

آخرین اخبار