سیزدهمین کنسرت آموزشی هنرجویان انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

سیزدهمین کنسرت آموزشی موسیقی در علی آبادکتول+ تصاویر

 سید احمد حسینی مدیر خانه "سوره" علی آباد کتول در حاشیه برگزاری این مراسم  که با حضور نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس و جمعی از مسئولان ادارات این شهرستان برگزار شد، گفت: خانه سوره با 13 سال سابقه هنری و فعالیت های شهرستانی، استانی، کشوری و فراتر از آن بین المللی به کار خود ادامه می دهد.

وی ارتقاء و سطح کیفی هنرجویان را از مهمترین اهداف این دوره از کنسرت آموزشی دانست و اظهار کرد: در این دوره از آموزش ها، هنرجویان 10 نوع از سازها از جمله تنبور، نی، ویلون، ارگ، باز، تار و سه تار، گیتار، سنتور و دف به اجرای موسیقی پرداختند.

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بسیاری از نواها سینه به سینه در تاریخ ایران زمین منتقل شده، گفت: موسیقی جریان زندگی است و موسیقی ایران ریشه در اعتقادات و باورهای پاک مردم این کشور دارد.

حسن دیلم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول نیز تصریح کرد: موسیقی شکلی از هنر است که احساس و عواطف و ادراک و شناخت انسان را بدون نیاز به تکلم و زبان منتقل می کند و حتی در بسیاری از قبیله ها آیین های مختلف موسیقایی برای حفظ همبستگی و ایجاد آرامش، شادی و اراده اجرا می شده است.

وی اذعان داشت: موسیقی زبان آرزوهاست لذا می بینیم هر قوم و ملتی برحسب ویژگی های عاطفی و فرهنگی خود موسیقی خاصی دارد.

دیلم افزود: امروزه ضرورت موسیقی با توجه به وجود مشکلات، گرفتاری ها، دغدغه ها و اضطراب ها با رعایت موازین دینی و اسلامی بیشتر احساس می شود.

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار