سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیگار کشیدن یک پیشکسوت و یا نوع پوشش بازیگران در این مراسمات اهمیت چندانی ندارد بلکه مهم کیفیت و محتوای برنامه است.

سیگار کشیدن و پوشش نامناسب بازیگران اهمیت چندانی ندارد!

به گزارش گلستان24، جشن اهالی سینما پس از چهار سال، شامگاه ۲۰ شهریور ماه همزمان با روز ملی سینما، با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمارت «مسعودیه» برگزارشد تا به بهانه‌ی هفدهمین دوره‌ی جشن خانه سینما، برگزیدگانشان را در رشته‌های مختلف معرفی کنند.

پوشش نامناسب بازیگران

اما وضعیت بد حجابی و پوشش نامناسب حاضرین در این مراسم بار دیگر چون گذشته تکرار شد و این موضوع موجبات نارضایتی دلسوزان را فراهم آورد.

این جشن بهانه ای شد که با حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصاحبه ای در خصوص وضعیت بازیگران سینما داشته باشیم که در ادامه آمده است:

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت جشن خانه سینما گفت: مراسم توسط سازمان سینمایی برگزار شد و کار ارزشمندی بود که در روز ملی سینما انجام گرفت و در کل یک تجلیل و تکریم بود از دست اندرکاران امور سینما و پرداختن به موضوعاتی که مورد توجه و انتظار بیشتر سینما گران کشورمان است.

نوش آبادی در پاسخ به سوالی درباره پوشش نامناسب و نحوه حضور بازیگران و اهالی سینما گفت: نمی شود درباره تیپ و پوشش و رویکرد های میهمانان این جشن قضاوت یکطرفه ای داشت، نمی شود از قبل به یک هنر پیشه و یا پیشکسوتی گفته شود که شرط شرکت شما در مراسم این است که با این پوشش شرکت نکنید؛ نه امکان پذیر است و نه افکار میپذیرد و نه قرار است که ما آنجا ارزش یابی کنیم افراد را جهت نوع ایده ها و یا تفکرات فرهنگی و یا نوع پوشش های آنها.

وی ادامه داد: این امر طبیعی است که در اینگونه اجتماعات هنرمندانی با پوشش های مختلف و رفتارهای متفاوت حضور پیدا می کنند که نه می شود مانع شد و نه می شود در این شرایط خرده گرفت کسانی که در فضای سینما کار می کنند اقتضاء خود را دارند و این تیپ ها برای آن‌ها چیز عجیب و غریبی نیست.

نوش آبادی افزود: سیگار کشیدن یک پیشکسوت و یا نوع پوشش بازیگران در این مراسمات اهمیت چندانی ندارد بلکه مهم کیفیت و محتوای برنامه ای است که ارائه بشود.

نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که این بازیگران در زمان حال الگویی بسیاری از جوانان هستند چرا نباید در پوشش و نحوه رفتار خود در جامعه مراقبت کنند اظهار داشت: هر نوع پوشش و رفتاری از بازیگران و فرهنگی ها مورد تائید ما نیست اما این فضا و محیط اقتضای خود را دارد اگر قبل از شرکت آنها در مراسمات به آنها بگویید با پوشش های مناسب بیایید توهین به شخصیت آنها بحساب می آید در ضمن اگر به حجاب و پوشش اینها خرده گرفته شود به هر کجای فضایی عمومی کشور و شهر مانند مترو اتوبوس قطار قدم بگذارید ممکن است از این جلوه‌ها ببینید.

وی افزود: باید خداروشکر کرد که اینها الگوی جوانان ما هستند نه الگوهای نامناسبی که از بیرون برای ما ارائه می شود؛ باید ترسید که یک روزی اینها الگو نشوند و الگو برای کشور ما حالا چهره ها و شخصیت های بیگانه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار