گشت مشترک تعزیرات با همراهی بانوان بازرس اتاق اصناف و بهداشت و قضات زن تعزیرات در آرایشگاه های متخلف زنانه حضور یافته و در عمل برخورد با تخلفات آرایشگاه ها متخلف در تهران کلید خورد.

وضعیت آشفته برخی آرایشگاه های زنانه +تصاویر

به گزارش گلستان24، برخورد با آرایشگاه های زنانه متخلف  که پیش تر از سوی سازمان تعزیرات حکومتی  اعلام کرده بود وارد مرحله اجرایی شد و بازرسان سازمان بهداشت ، اصناف به همراه  قضات زن سازمان تغزیرات حکومتی در قالب گشت مشرک اقدام به برخورد  با این مراکز کردند.

پیش از این ویدا آزاد مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام انجام پژوهش های مختلف در مورد آرایشگاه های زنانه به متخلفان این حوزه هشدار داده بود که طرح سراسری برخورد با تخلف آرایشگاه های زنانه  به زودی آغاز می شود.

 

 

در راستای برخورد با تخلفات آرایشگاه های زنانه دو تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی بانوان بازرس اتاق اصناف و بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و قضات زن شعبه 19 و 23 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در 4 آرایشگاه شمال شهر تهران حضور یافته و در عمل برخورد با تخلفات آرایشگاه ها متخلف در تهران کلید خورد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در آرایشگاه ها ممنوع است

بر اساس اظهارات مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی براساس بخشنامه صادره آرایشگاه‌ها فقط می توانند  در حوزه آرایشی به بانوان خدمات ارائه دهند اما متأسفانه امروزه شاهد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، همچون تاتو، تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه ها هستیم که این اقدام تخلف محسوب می شود.

 

 

وی افزود: براساس بخشنامه‌ای که در سال 90 صادر شده، آرایشگاه‌ها اجازه کاشت ناخن و انجام تاتو را در سالن‌های آرایشی ندارند و این درحالی بود که در بازرسی های انجام شده  خلاف این موضوع را شاهد بودیم و اکثر آرایشگرها در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه زنان، حوزه سلامت‌محور است، گفت: مردم می‌توانند شکایات خود از واحدهای صنفی و همچنین آرایشگاه‌ها را به سامانه 30009651 اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

تداخل صنفی از جمله تخلفات آرایشگاه زنانه

 

بنا به اعلام بازرسان اتاق اصناف عمده تخلفات مشاهده شده در این 4 آرایشگاه عدم صدور فاکتور معتبر، عدم درج نرخنامه، تداخل صنفی، نداشتن پروانه کسب و گرانفروشی بود که گزارش تخلف به رئیس شعبه تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع شد.

همچنین کارشناس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید به این مراکز اعتماد کنند می گوید: افراد باید در هنگام مراجعه دقت لازم را داشته باشند، بهداشت محیط و نصب کارت بهداشت پرسنل آرایشگاه ها یکی از فاکتورهایی است که مردم می توانند برای تائید بهداشت یک آرایشگاه به ان اعتماد کنند.

 

 

وی در مورد نحوه برخورد با متخلفان بهداشتی گفت: علاوه بر تشکیل پرونده و جریم نقدی متخلفان توسط تعزیرات حکومتی در صورتی که نکات بهداشتی با تذکر رعایت نشود بهداشت اقدام به پلمب 7 روزه واحد صنفی می کند و در صورت تکرار تخلف بهداشتی جواز باطل و واحد صنفی پلمب می شود.

 

زهرایی رئیس شعبه 23 تعزیرات حکومتی استان تهران  نیز در پاسخ به صاحب یک آرایشگاه که در مورد ویژگی های یک فاکتور معتبر اظهار بی اطلاعی می کرد، گفت: عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست و باید هرچه زودتر نسبت به اصلاح فاکتورها اقدام شود./ عصرایران

ارسال نظر

آخرین اخبار