حجت الاسلام سعید غیرتمند، در مصاحبه با گلستان24؛

تجمع سالیانه راهپیمایی اربعین، در جهت احیای دین مبین اسلام و امر به معروف می باشد.

برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان / پیاده روی اربعین احیای دین اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین سعید غیرتمند، رئیس اداره اوقاف و امور خیره گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با اشاره به این که برنامه های فرهنگی که سازمان اوقاف و امور خیره انجام می دهد، مختص به بقاع متبرکه و امامزادگان استان است، گفت: با توجه به نقش امامزادگان در نشر معارف اهل بیت و طبق فرموده مقام معظم رهبری که بقاع باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، سازمان اوقاف در جهت تعالی فرهنگ اسلام ناب و انقلاب اسلامی برنامه هایی را در امامزادگان و بقاع تهیه دیده  که همه ساله در حال اجراست.

وی در توضیح این برنامه ها بیان داشت: این ویژه برنامه ها شامل آرامش بهاری، ویژه ایام نوروز، در قالب حضور روحانیون و برنامه های تحویل سال ، برنامه های 12 فروردین و نماز جماعت و خیمه های معرفت است.

 

اوقاف استان

 

حجت الاسلام غیرتمند در ادامه تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه وطرح نشاط معنوی، ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح جشن ولایت علوی، ویژه عید غدیر و دهه ولایت، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی، برنامه های محرم و صفر از ویژه برنامه هایی است که در بقاء متبرکه و امامزادگان با حضور روحانیون، خیمه های معرفت، ایستگاه های "همه واقف باشیم" ، غرفه های کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و مشاوره مذهبی همه ساله در حال برگزاری است.

وی درباره برنامه های این سازمان در ایام محرم و صفر اظهار کرد: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی که در ماه محرم با ویژه برنامه هایی همچون لبیک یا حسین، ویژه آغاز محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی، تجمع اهلا من العسل ویژه دانشن آموزان، برنامه های ویژه تاسوعا و عاشورا، ویژه برنامه رهروان زینبی برای بانوان، همچنین در اول صفر همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی که در 5 امامزاده با قرائت امام سجاد و حضرت زینب، تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران، در روز پنج شنبه 8/1   همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار گردید.

 

اوقاف استان

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیره گرگان ادامه داد: مراسم اربعین حسینی در 6 امامزاده با برنامه های قرائت زیارت اربعین ، مداحی و سخنرانی برگزار می گردد. همچنین مراسم رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام صادق(ع) و امام رضا(ع) در قالب مراسم لبیک یا رسول الله و یادواره 1400 شهید، در امامزاده عبدالله گرگان به صورت متمرکز برگزار می شود.

حجت الاسلام غیرتمند در جواب این سوال که تجمع سالیانه راهپیمایی اربعین نشانه چیست، عنوان کرد: طبق احادیث و روایات، یکی از نشانه های ایمان به خدا، محبت به اهل بیت و مخصوصا امام حسین (ع) است. طبق احادیث ، برای قتل حسین حرارتی در قلوب مردم ایجاد می شود که هرگز خاموش شدنی نیست. لذا این حرکات ضمن این که تعظیم شعائر اسلامی است، نشان دهنده عشق و ارادت مردم و همانگونه حضرت امام فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، در جهت احیای دین مبین اسلام و امر به معروف می باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار