استان گلستان برای ثمردهی نهال انقلاب اسلامی 4 هزار شهید تقدیم میهن کرده است که زندگی شهید عسکری از جمله 57 سردار شهید این خطه شمالی کشور درس های آموزنده برای اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان دارد.

بلال فروش بندرگزی که از رهبر انقلاب نشان فتح گرفت

 شهید ‘محمدرضا عسگری’ ساکن لیوان غربی از توابع بندرگز به عنوان جانشین فرمانده لشکر 25 کربلا روز دهم تیر سال 65 در عملیات کربلای یک و درمنطقه دشت مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش گلستان 24،این شهید والامقام سپاه اسلام در 6 مهر 1337 از خانواده ای کشاورز پیشه در روستای لیوان غربی بدنیا آمد، وی دوران تحصیل ابتدایی را در زادگاهش گذراند اما به سبب محدودیتهای زادگاهش برای ادامه تحصیل به مرکز شهرستان بندرگز هجرت کرد.

از ویژگی های بارز شهید عسگری در دوران کودکی و نوجوانی می توان به علاقمندی او به قرائت قرآن، کوشا و فعال بودن و احساس مسوولیت داشتن در قبال خانواده اشاره کرد که این ویژگی ها در سخنان خواهر بزرگش نمایان است.

وی می گوید: محمدرضا از همان کودکی به خاطر علاقه به قرآن، قرائت آن را به خوبی فرا گرفت، بچه فعال و زرنگی بود و از همان دوران احساس مسئولیت می کرد، بر خلاف اقتضای سنی کمتر به فکر بازی بود و همیشه در اندیشه کمک به خانواده بود، او به پدر و مادرش علاقه شدیدی داشت و به آنها احترام زیادی می گذاشت اگر چه در 17 سالگی برای همیشه از نعمت پدر محروم شد.

او برای اینکه بتواند به خانواده اش کمک کند، ادامه تحصیلات خود را از دوره روزانه به شبانه منتقل کرد و این نشان از اوج احساس مسوولیت نسبت به خانواده بود.

آرایشگری، قهوه خانه داری و بلال فروشی از شغل هایی بود که محمدرضا قبل از اخذ دیپلم به آنها پرداخت و پس از دریافت دیپلم علوم طبیعی بدلیل اینکه نداشتن پدر و از آنجا که سرپرست خانواده بود از خدمت سربازی معاف و در یک کارخانه رب گوجه فرنگی مشغول کار شد.

*آغاز فعالیت های انقلابی و دفاع تمام قد از انقلاب

شهید عسگری با آغاز انقلاب اسلامی و اوج گیری مبارزات مردم به صف مبارزان پیوست و بعد از پیروزی انقلاب نیز با همه توان، خود را وقف دفاع از نظام جمهوری اسلامی کرد و در 14 مهر 58 به عضویت سپاه بندرگز در آمد.

سردار رشید سپاه اسلام، در اوایل پیروزی انقلاب در سرکوبی ضد انقلاب ها در جریان جنگ شهر گنبدکاووس و جمع آوری سلاح هایی که درمنطقه به خصوص در آق قلا پخش شده بود و نیز در ایجاد آرامش در منطقه و برهم خوردن نقشه های ضد انقلاب، نقش تعیین کننده ای داشت.

*شهید عسگری از ستون های اصلی لشکر 25 کربلا بود

شهید عسگری که درسرکوب منافقین و ضد انقلاب در کردستان نیز نقش داشت، به گفته سردار ‘مرتضی قربانی’ فرمانده لشکر 25 کربلا، ‘اگر این لشکر 4 ستون داشت یکی از ستون هایش سردار عسگری بود’.

* اعطای نشان فتح به خانواده شهید عسگری

به خانواده این شهید والامقام به پاس صبر و استقامت که در راه انقلاب و جنگ از خود نشان دادند، از طرف فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای نشان فتح اعطا شد.

* وصیت نامه شهید عسگری، اوج بصیرت و دشمن شناسی

مطالعه وصیت نامه شهید عسگری درس های زیادی برای آموختن دارد چراکه نوشتن چنین وصیت نامه ای اوج آگاهی و بصیرت این شهید والامقام را نسبت به شناخت دشمن و نیز دو جبهه حق و باطل نمایان می سازد.

سردار شهید عسگری در وصیت نامه خویش به قیام عاشورا و نبرد دو جبهه مظلوم و ظالم اشاره می کند که همواره در تاریخ وجود داشته و تکرار می شوند اما در نهایت پیروزی از آن جبهه مظلوم است و اینکه شهیدان راه حق به وعده الهی دارای والاترین درجه و مقام نزد خدا خواهند بود.

وی معتقد است: کربلا صحنه تقابل دو نیروی ظالم و مظلوم درشرایطی که همواره یکی در اوج کمال اند و از یک طرف درنهایت مظلومیت و حقانیت و دیگری در غایت ستم و کفر است و اگر آن صحنه را به ترازوئی شبیه سازیم در یک کفه ی آن انسانیت، شجاعت، شرف، ایثار، احسان، جوانمردی و هدف است و در کفه ی دیگر آن، ترس، ستمگری، چپاول، جهل و. . . قرار دارد و این تنها منحصر به همان عصر و مکان نیست و تضاد بین آدم و ابلیس است.

شهید عسگری می گوید: درشرایط نبرد امروز نیز در یک سو لشکر اسلام به رهبری امام خمینی (ره) اقتدا به حسین نموده و پرچم سرخ آزادگی و نجات و سعادت و انسانیت و دریک کلام اسلام را بر افراشته است و در سوی دیگر وارث یزید، صدام می کوشد پرده سیاه ظلمت بار ننگ و استعمار را با نام آمریکای متجدد و آزادی حقوق بشر به عنوان ارمغان، عرضه بدارد، اما به گفته باریتعالی، بدرستی که دشمن ضعیف است.

* ایمان و اعتقاد راسخ به وعده الهی

شهید عسگری در پایان وصیت نامه اش که با ایمان و اعتقادی راسخ به وعده های الهی دارد، با استناد به آیه ای از قرآن می آورد ‘کسانی که به پروردگارشان ایمان می آورند و برای برقراری دین الله و حکومت توحید از دیارشان هجرت می کنند و برای بقاء و پایداری قرآن باجان و مالشان در راه خدا جهاد می کنند، بزرگترین درجه و مقام را نزد خداوند دارند و براستی که آنان رستگاران دو عالمند’.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

ارسال نظر

  • سرباز
    0

    من هم همچین ارزویی دارم.

آخرین اخبار