سیدعلی طاهری:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فعالان رسانه‎ای با تدوین قانون نظام جامع رسانه حمایت می‎شوند اما وزارت ارشاد در ارائه این لایحه به مجلس تعلل می‎کند.

مظلومیت فرهنگی برطرف نشد/وزارت ارشاد در ارائه لایحه نظام جامع رسانه به مجلس تعلل می‎کند

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری  اظهار کرد: در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت‎ها بخش فرهنگ به صورت فرعی دیده شد که این برای کشور ما خوب نیست.

13901221000205_PhotoA

وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است، تصریح کرد: بیشترین آسیبی که کشور را تهدید می‎کند آسیب فرهنگی است اما به جایگاه فرهنگ توجه چندانی در دولت‎های مختلف صورت نگرفت.

* بیش‌ از 40 طرح در کمیسیون فرهنگی تهیه و تصویب شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس هشتم و نهم بیش‌ از 40 طرح و لایحه در کمیسیون فرهنگی تهیه و تصویب شد اما یکی از نیازهای جدی ما در مباحث فرهنگی فعالیت‎های صدا و سیما است که ما در مجلس نهم طرحی را به پایان رساندیم که اکنون در نوبت صحن است.

طاهری با اشاره به طرح اداره صدا و سیما در مسائل فرهنگی گفت: یک شاخصه مهم طرح این است که در نظارت صدا و سیما ضعف وجود دارد، رئیس سازمان صدا و سیما توسط ولی‎فقیه تعیین می‎شود اما نحوه اداره آن را قانون تعیین می‎کند، همچنین قانون قبلی صدا و سیما اصلاح و متناسب با نیاز در سال‎ها تبصره‎هایی به آن اضافه شد.

وی کمک به بودجه صدا و سیما، توسعه زیرساخت‎ها و توجه به مسائل نرم‎افزاری را از شاخصه‎های طرح مذکور دانست و افزود: امیدوارم این طرح به‌زودی در مجلس تبدیل به قانون شود.

* وجود آسیب‎های فضای مجازی در سایه فقدان قانون نظام جامع رسانه است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز مساجد و نمازخانه‎های سراسر کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون وظیفه‎ای که در مسائل سخت‎افزاری نماز باید انجام شود بخش مهمی از آن مورد غفلت واقع شده است.

طاهری با اشاره به اینکه مدیریت مسجد باید مردمی شود، گفت: هزار مسجد در کشور کم داریم به دلیل اینکه مسئولی در کشور مسئولیت جانمایی مساجد و آمایش سرزمینی را بر عهده ندارد در این زمینه وضعیت مناسب نیست.

وی در خصوص قانون نظام جامع رسانه بیان داشت: پیگیری این طرح از مجلس هشتم آغاز شد که شاه‎بیت آن تبدیل شدن به قانون است، به نوعی سه سال کارگروه رسانه و هنر روی آن کار می‎کند اما در مجلس نهم قانون فعلی مطبوعات برای بخش فعالیت‎های مجازی که گسترده‎تر شده کافی نیست، لذا شاهد آسیب‎های فضای مجازی هستیم.

* فعالان رسانه‎ای با تدوین قانون نظام جامع رسانه حمایت می‎شوند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح مذکور دفاع هدفمند قانونی و متقن از اهالی رسانه صورت می‎گیرد، گفت: با وجود این قانون یک پشتیبان از اهالی رسانه ایجاد می‎کنیم تا رسانه در مقابل فشارها حمایت شود.

طاهری افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه با توجه به اهمیت کار اما حقوق کمی می‎گیرند و حمایت لازم نمی‎شوند، لذا چنین طرحی نوشته شد تا از طریق قانونی آنها مورد حمایت واقع شوند.

وی در خصوص تأخیر تصویب طرح نظام جامع رسانه گفت: طرح‎ها بار مالی دارد و اگر دولت بار مالی آن را نپذیرد شورای نگهبان آن را رد می‎کند، یکی از دلایل تأخیر تصویب این طرح تعلل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی در ارائه لایحه به مجلس است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار