بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهید صادق شیبک نخستین شهید ارتش جمهوری اسلامی در گلستان با حضور مقامات کشوری و لشکری در گرگان برگزار شد.

بزرگداشت هفتمین روز شهادت «صادق شیبک» در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، آیت الله علی معلمی، نماینده منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان، در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت صادق شیبک، نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی در گلستان که عصر شنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، گفت: انقلاب عظیم اسلامی با هویت اسلامیت بر همان روال بعثت خاتم الانبیا و رونق و توسعه اصل اسلام پدید آمد و تداوم خواهد داشت.

معلمی افزود: فرمان خداوند به حضرت محمد (ص) یک فرمان فرهنگی بود و مصداق آن در اولین آیه ای که بر پیامبر نازل کرد موجود است.

وی تصریح کرد: آیه «اِقرَا بِسمِ رَبّکَ الَذی خَلَق» به معنای «بخوان به نام پروردگاری که تو را خلق کرد» فرمان بیان، قرائت و ... در آن نهفته است که یک کار فرهنگی است.

اظهار کرد: وقتی رسول خدا از دامنه کوه حرا بر بلندای کوه صفا قرار گرفت مردم مکه را مخاطب خود قرار داد و برای اینکه پایه نظام توحیدی اساس جامعه دینی را پایه گذاری کند اولین پیامی که آورد همین قرائت بود که مردم در برابر این پیام به طرف پیامبر سنگ پرتاب کردند.

آیت الله معلمی افزود: در سال های بین ۴۷ تا ۴۹ شاهد بودم سازمان مجاهدین خلق که بعدها لباس نفاق پوشیدند نمایندگانی نزد امام (ره) می فرستادند و اجازه ترور و برخورد نظامی می‌خواستند اما امام (ره) اجازه ندادند و فرمودند انقلاب ما یک کار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: دنیا تماشا کرد که امام (ره) چگونه با همت عالی بدون اسلحه با نفوذ کلام و با اثرگذاری معنوی به ویژه در جوانان جامعه را حرکت داد و جامعه ای حق طلب ساخت.

نماینده منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه استکبار جهانی مذهبی راه انداختند که در واقع علیه مکتب اسلام و حضرت محمد (ص) است، افزود: باید به دنبال راه خدا برویم و هر کجا حق و باطل رو به روی هم قرار بگیرند راه حق آنجاست.

در پایان این مراسم آیت الله معلمی و حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش با اهدای لوح یادبود به پدر شهید صادق شیبک از وی دلجویی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار