مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان خبر داد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: افتخارآفرینی علی شریعت‌نیا عضو نوجوان مرکز گنبدکاووس که در جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) و از میان 133 هزار نامه موفق به کسب رتبه نخست شد نشاندهنده وجود استعداد‌های درخشان در بین جوانان است.

کسب رتبه نخست نوجوان گنبدی در جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع)

به گزارش گلستان24، عبدالرحیم سیفی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ضمن تبریک دهه کرامت از تمامی مربیان و اولیای کانونی که کوشیدند تا مِهر امام رضا (ع) مُهری شود بر دل‌های کودکان و نوجوانان و نیز اعضایی که در این جشنواره حضوری فعال داشتند قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری جشنواره‌های دینی و مذهبی بستر مناسب را برای آشنایی هرچه بیشتر بچه‌ها با نور امامت و ولایت فراهم سازد.

وی از جشنواره رضوی به عنوان فرصتی مناسب برای تربیت کودکان و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در نهاد مخاطبان نام برد و تصریح کرد: در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تعداد 408 اثر به دبیرخانه استان رسید که در نهایت 83  اثر به دبیرخانه کشوری ارسال و تعداد پنج اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همچنین افتخارآفرینی علی شریعت‌نیا عضو نوجوان مرکز گنبدکاووس را که در جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) و از میان 133 هزار نامه موفق به کسب رتبه نخست شد را به وی و مربیان و خانواده‌اش تبریک گفت.

سیفی با اشاره به موضوع متانت و سخاوت به عنوان محور اصلی جشنواره چهاردهم امام رضا (ع) به آثار اعضا و مربیان در بخش‌های هشت‌گانه جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد: به واسطه جشنواره رضوی مربیان کانون با زبان قصه با بچه‌ها از امام رئوف سخن گفتند، بچه‌ها کوشیدند تا معرف شخصیت امام رضا (ع) شوند، سرانگشت هنرمند آنان احادیث امام رضا را خوش نوشت، شعرها به یاد امام خوبی‌ها سروده شد و تبرک یافت، نقاشی بچه‌ها نقشی شد بر صفحه دل و باز دل‌ها را روانه صحن و سرای حرم آقا امام رضا (ع) کرد، داستان‌ها اگرچه کوتاه اما راوی بزرگی‌های امام رضا (ع) شد، کار دست بچه‌ها، دستمایه‌ای شد برای پیوند بیشتر دل‌ها به پنجره‌های فولادین امام رضا (ع) و در نهایت نگارش ابعاد زندگی امام زمینه‌ای برای نشر همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها شد.

وی اظهار خوشحالی در ولادت‌ها و ابراز غم و اندوه در شهادت و عزاداری‌ها را نشانه اوج ارادت کودکان و نوجوانان به اهل بیت دانست و افزود: راه دوست داشتن امام رضا (ع) نزدیکی به افکار، منش و روش زندگی امام رضاست و موفقیت جشنواره نیز در گروی افزایش معرفت دینی و تغییر رفتار بچه‌هاست.

گفتنی است به منظور تقویت انگیزه همکاران و پاسداشت تلاش مربیان و اعضای کانون، از سوی مدیرکل کانون گلستان به تمامی اعضای راه یافته به مرحله کشوری به همراه مربیان و هیأت داوران، لوح تقدیر و بن خرید محصولات کانون پرورش فکری اهدا شد.

در حاشیه این آیین معنوی که همراه با قصه‌گویی، شعرخوانی، سرود، پخش انیمیشن رضوی، سرگرمی و مسابقه بود نمایشگاهی از آثار ارسالی کودکان و نوجوانان گلستان به چهاردهمین جشنواره رضوی کانون به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار