به قلم محسن رایجی:

امروز هم که امام زمان(عج) غریب هستند و نیاز به شیعیانی دارند که از امام زمان(عج) دست نکشند و هم چنین امروز که مقام معظم رهبری بعنوان حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین حکومت را پیش می‌برند، باید تابع امر ولی فقیه خویش باشیم.

وفاداری به ولایت، ویژگی بارز حضرت ابوالفضل «ع»/ منزلت الهی هر کسی به درجه ولایتمداریش بستگی دارد
محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در یادداشت اختصاصی به گلستان24، درباره ولایت پذیری حضرت ابوالفضل «ع» و اطاعت ما امروز از ولایت گفت:

به عقیده شیعه و اندیشمندان اسلامی پس از رسول اکرم(ص) و معصومین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) یکی از عالمترین، فقیه ترین، عارف ترین، فرزانه ترین و شجاع ترین افرادی است که تاریخ اسلام بلکه تاریخ جهان، به خود دیده است.

نگاه و برخورد ابوالفضل العباس(ع) با امام حسین(ع) فقط صرف ارتباط برادرانه نبوده است، بلکه او با نگاه امام زمان و ولی خود با حضرت رفتار می‌کردند و در تمام مراحل زندگی نهایت احسان و ادب را در حق برادر خود رعایت می‌کردند و همیشه در اندیشه حمایت و دفاع از امام زمان خویش و یاری سیدالشهدا(ع) بودند.
وفاداری به امام عصر خود یعنی امام حسین(ع) از ویژگی‌های بارز حضرت عباس(ع) است.
حضرت عباس(ع) هیچ کاری را بدون اذن امام حسین(ع) انجام نمی‌دادند؛ به عنوان مثال وقتی حضرت عباس(ع) دیدند افراد زیادی به شهادت رسیدند، گفتند به من اجازه می‌دهید به میدان بروم، امام حسین(ع) گفتند آب برای کاروان تهیه کن و برو.
مقام و عظمتی که خداوند به حضرت عباس(ع) داده بخاطر تبعیت از ولی زمان خویش بوده است و امروزه ما نیز باید با وحدت عمیق و عظیم بتوانیم در رکاب ولی امرخویش، مملکت را از هر بلایی حفظ کنیم.
 
محسن رائیجی حضرت ابوالفضل
 
حضرت عباس(ع) با وجود اینکه به دنبال آب می‌روند و دستشان قطع می‌شود، اما در مقاتل آورده‌اند که ایشان فرموده‌اند قسم به خدا اگر دستان مرا قطع کردید از دین و امام خودم دست نمی‌کشم.
اگر پیرو ائمه و عاشق حضرت عباس(ع) هستیم نباید از ارزش‌های دینی خویش دست بکشیم.
فرقه‌های مختلف مسلمانان و حتی زرتشتی و مسیحی عاشق حضرت عباس(ع) و به دنبال پیروی از ارزش‌های مکتب ایشان هستند.
امروز هم که امام زمان(عج) غریب هستند و نیاز به شیعیانی دارند که از امام زمان(عج) دست نکشند و هم چنین امروز که مقام معظم رهبری بعنوان حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین حکومت را پیش می‌برند، باید تابع امر ولی فقیه خویش باشیم.
امروز ما نیز باید با وحدت عمیق و عظیم بتوانیم در رکاب ولی امر خویش کشور را از هر بلایی حفظ کنیم.
در روایات تاریخی متعدد آمده که حضرت عباس(ع) دارای چهره‌ای زیبا بودند و شجاعت و شهامتشان بی نظیر بود.
شخصیت حضرت عباس(ع) در برآوردن حاجات و دست رد زدن به ظلم و ستم مورد ستایش قرار گرفته است.
 
هنگامی که افراد سست ایمان خود را می‌بازند و دنیا را بر دین و اعتقادات خود ترجیح می‌دهند، فقط مردان بزرگ سربلند بیرون می‌آیند.
حضرت قمر بنی هاشم(ع) به عنوان علمدار سیدالشهدا(ع) با علم به اینکه با رد امان نامه همه موقعیت‌های دنیوی را از دست می‌دهد؛ غیرت و مردانگی‌اش باعث می‌شود که از حمایت و اطاعت از دستورات امام حسین(ع) فکر سرپیچی هم نداشته باشد.
 
حضرت عباس(ع) با توجه به اینکه برادران مادریشان در کنار او بودند، آن‌ها را به میدان مبارزه می‌فرستد تا با گرفتار شدن به مصیبت از دست دادن آنها و صبر در برابر این مصائب، بر مقام قرب خود در بارگاه الهی بیافزاید.
از ائمه نقل شده که حضرت قمر بنی هاشم(ع) جایگاهی را پیدا کرده که روز قیامت نه تنها افراد عادی بلکه حتی شهدا به درجه و مقام وی غبطه می‌خورند.
حضرت عباس(ع) برای اطاعت از امام و اثبات وفاداری خویش لحظه‌ای درنگ نکرده و پاداش ایثار و وفاداری جز رسیدن به چنین مقامی نیست.
حضرت عباس(ع) باید برای همه ولایتمداران اسوه و الگو باشد که هرکس از درجه ولایتمداری بالاتری برخوردار باشد در بارگاه الهی به همان مقدار منزلت دارد.

 

ارسال نظر

  • عادل سمیعی
    0

    👍👍👍👍👍👍

آخرین اخبار