به مناسبت سالگرد شهادتش:

روحانی شهید محمدعلی روحانی فر در سال ۱۳۲۵ در روستای «ایلوار» از توابع شهرستان کردکوی در خانوادهای کشاورز دیده به عالم ناسوت بازکرد.

شهید مجاهد گلستانی از جنس آرامش + تصاویر

به گزارش گلستان 24، ابتدا فرازی از زندگینامه شهید محمدعلی روحانی فرد: روحانی شهید محمدعلی روحانی فر در سال ۱۳۲۵ در روستای «ایلوار» از توابع شهرستان کردکوی در خانوادهای کشاورز دیده به عالم ناسوت بازکرد.

ایشان در گرگان با «شهید هاشمی نژاد» و«مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای» که جهت تبلیغ آمده بودند آشنا شد و در پای منبر آنها به خواندن اعلامیه ها و شعار می پرداخت و سرانجام توسط ساواک دستگیر شد.

او در سال ۱۳۶۲ به عنوان معاون اداره نهم سیاسی در وزارت امور خارجه انتخاب شد و چندین بار به آفریقا سفر کردند.

خداوند با اشارت غیب ، شهید را برگزید و از عشق خود در او دمید.

قاصدها در آن صبح سرد زمستانی، در اسفند ماه سال ۶۴ مژده وصال دوست را آوردند.

او که در بازی عشق دلباخته شهادت بود، به همراه گروهی از نمایندگان و مسئولین کشور و شهید عزیز محلاتی برای بازدید ازمناطق جنگی با هواپیما به طرف اهواز میرفت، در اوج آسمان نیلگون اهواز، هواپیما مورد حمله جنگنده های عراقی قرار گرفت و این ذخائر ارزشمند انقلاب به شهادت رسیدند.

شهید روحانی فرد یکی از این آسمانیان بود که رفتنش ، داغی را بر دل محرومان نهاد.

ایشان مدّتی با حکم آیت الله کنی، به عنوان فرماندار «کردکوی» منصوب شد و توانست چندین اداره و ارگان انقلابی را در سطح شهرستان کردکوی ، بندرگز و بندر ترکمن تأسیس کند.

در اسفند سال ۱۳۵۹  به سرپرستی بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردکوی و بندر ترکمن منصوب شد و سرپرستی کمیته انقلاب امام خمینی (ره) را نیز بر عهده گرفت.

 

7

9

10

11-5

12-5

13-5

14

15

20.1

21

22.1

23

24

28

3341.143

46476276.57780

رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار