اول اسفند یادآور خاطره شهادت مظلومانه چهل تن از شخصیت های مملکتی هنگام عزیمت به جبهه های نبرد، در آسمان اهواز توسط جنگنده های رژیم بعث عراق است که شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد هم در این واقعه به شهادت رسید.

شهید روحانی فرد بزرگ مرد گلستانی همچنان در مظلومیت

به گزارش گلستان 24، اول اسفند یادآور خاطره شهادت مظلومانه چهل تن از شخصیت های مملکتی هنگام عزیمت به جبهه های نبرد، در آسمان اهواز توسط جنگنده های رژیم بعث عراق است.

در حمله ناجوانمردانه هواپیماهای جنگی عراق به هواپیمای حامل تعدادی از نمایندگان مجلس، عزیزان وزارت امور خارجه، قضات عالی مقام و دیگر افراد مسئول به همراه شهید حجت الاسلام شیخ فضل الله محلاتی، این عزیزان را در مظلومانه ترین وضع به شهادت رساندند.

هواپیماهای عراقی تلاش کردند این بزرگواران را به اسارت در آورند اما شهید محلاتی و همراهان شهادت را بر ننگ تسلیم شدن ترجیح دادند در نتیجه آماج موشکها قرار گرفتند و با سقوط هواپیما روح بلند و ملکوتیشان به آسمان صعود کرد.

اینک بیست و هشت سال از آن واقعه غم انگیز اما پر افتخار می گذرد و این شهدای مظلوم رخ در نقاب خاک کشیدند.

تک تک این راست قامتان در طول زندگی پر افتخارشان منشاء خدمات خیر برای نظام بودند از جمله شهید والامقام حجت الاسلام حاج شیخ محمدعلی روحانی فرد اعلی الله مقام که در سالهای خفقان رژیم ستمشاهی رنج سالها زندان و شکنجه را تحمل و در بعد از پیروزی انقلاب نیز لحظه ای از پاسداری از نظام و کار و تلاش برای مردم فرو گذار نبودند.

حق و انتظار بود از این مظلومان در سالگرد شهادتشان در خور شایسته تجلیل شود اما متأسفانه در این قضیه سکوت رسانه ای حاکم است بجز در روزنامه جمهوری اسلامی که آن هم بطور ناقص منعکس شد دیگر جراید از کنار این واقعه گذشتند.

گرچه خداوند از شهدا تجلیل و در نزد خود آنها را متنعم می کند اما مسئولین امر علی الخصوص سازمان بنیاد شهید باید بیشتر از دیگران به این مهم اهتمام نماید.

آیا جا ندارد در میان این همه همایش های ضرور و غیر ضرور، برای شهدای عزیز آسمان اهواز نیز همایشی شایسته ترتیب دهند؟

اگر غیر از این باشد باید گفت “چه مظلوم بودند و مظلوم ماندند این چهل تن”.

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در مورد شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد اینگونه سخن گفته اند:

“حجت الاسلام شیخ محمد علی روحانی فرد، شهید عزیز و بزرگواری است که زندگی و مرگش در راه خدا و خدمت به انقلاب بود.”

روحانی شهید محمدعلی روحانی فر در سال ۱۳۲۵ در روستای «ایلوار» از توابع شهرستان کردکوی در خانوادهای کشاورز دیده به عالم ناسوت بازکرد.

یاد و خاطره شان گرامی باد.

نویسنده رادکانا: مسلم رستمانی

ارسال نظر

آخرین اخبار