مدیر مرکزفرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)گرگان از جذب خادم افتخاری برای سال ۱۳۹۷ خبرداد.

اطلاعیه جذب خادم افتخاری آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع)گرگان

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام والمسلمین تاجیان مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)گرگان اظهار داشت: شان امامزادگان و منسوبین خاندان عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم اجمعین) و جایگاه اماکن متبرکه ایجاب می‏نماید با شیوه‏ای برآمده از آموزه‏های مترقی دین مبین اسلام، خدماتی متناسب و شایسته به زائرین، مجاورین و مراجعین این اماکن، ارائه شود که این موضوع با ارائه خدمات شایسته و متناسب با شان بقاع و اماکن متبرکه و حفظ حرمت و کرامت زائران، از طریق خادمینی متعهد، توانمند، آگاه، با انگیزه و مسلط و آشنا به وظایف محقق می شود لذا آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع)گرگان اقدام به جذب خدام افتخاری می نماید.

تاجیان در ارتباط با شرایط خادم افتخاری عنوان کرد: خادمین افتخاری خادمینی هستند که بنابر نیت خالصانه و علاقه شخصی و عاشقانه خود به اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم اجمعین) بطور داوطلبانه و بدون هیچگونه چشم داشت مادی، صرفا جهت جلب رضایت خداوند متعال، امور محوله از سوی هیات امنا را در بقعه یا مکان متبرکه انجام می‏دهند.

وی افزود: خادمین افتخاری به دو دسته تقسیم می‏شوند:

۱- خادمینی که بصورت مستمر به میزان حداقل ۲ ساعت در هفته یافقط درایام پایانی هرهفته (پنجشنبه وجمعه)به انجام خدمت می‏پردازند.

۲- خادمینی که غیر مستمر و صرفا در مناسبت‏ها و ایام الله (مناسبتهای خاص...) به انجام خدمت می‏پردازند.

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تصریح کرد: با توجه به شان امامزادگان(ع) و نیز جایگاه بقاع و اماکن متبرکه و همچنین ارتباط مستقیم و بی‏واسطه خادمین با عموم مردم بعنوان خط مقدم خدمت‏ رسانی سازمان به زائرین بقاع و اماکن متبرکه، احراز شرایط عمومی و اختصاصی ذیل برای داوطلبین کسوت خادمی الزامی است:

شرایط عمومی:

۱-اعتقاد به مذهب شیعه و التزام به رعایت احکام شرعی(نمود ظاهری رعایت احکام در افراد: حداقل داشتن محاسن در حد شرعی برای آقایان و استفاده از پوشش چادر بعنوان حجاب برتر برای بانوان مد نظر است.)

۲- اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و تعهد به قانون اساسی

۳- داشتن تابعیت ایرانی

۴- نداشتن سوء‏پیشینه و عدم اشتهار به خیانت در امانت

۵- عدم اعتیاد به مواد مخدر

۶- داشتن سلامت روانی و جسمانی به تناسب وظیفه محوله

۷- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم(برای خادمین سالیانه)

۸- تاهل (برای خادمین سالیانه)

۹-گذراندن دوران خدمت وظیفه عمومی و یا داشتن معافیت قانونی(برای خادمین سالیانه)

۱۰- داشتن سن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال (برای خادمین سالیانه) و حداکثر ۵۰ سال (برای خادمین فصلی)

شرایط اختصاصی:

تمرکز، دقت نظر، هوشمندی، حافظه خوب، چالاکی، اعتماد به نفس و..... متناسب با وظیفه مورد نظر، نیاز می‏باشد. در صورت لزوم، سطح تحصیلات و رشته تحصیلی و تجربیات نیز بر اساس وظایف، مدنظر قرار گیرد.

مدارک تشکیل پرونده

۱- کپی تمام صفحات شناسنامه

۲- کپی کارت ملی

۳- کپی آخرین مدرک تحصیلی

۴- چهار قطعه عکس۴*۳ تمام رخ

۵- گواهی عدم اعتیاد

۶- گواهی عدم سوءپیشینه

۷- گواهی عضویت بسیج (در صورت وجود)

۸- گواهی ایثارگری (در صورت شمول)

۹- تکمیل فرم درخواست همکاری

تاجیان افزود: موارد ذیل بعنوان اصول کاری و تعهدات خادمین لازم است دقیقا رعایت شود. عدم پایبندی به آنها موجب فسخ یا عدم تمدید قرارداد خادم می‏شود.

۱- رعایت آداب و شئون اسلامی در رفتار، گفتار، پوشش و آرایش

۲- حفظ احترام و حریم بقاع و اماکن متبرکه

۳- رعایت دقیق و تبعیت کامل از قوانین، آیین نامه‏ها، دستورالعمل‏ها و مفاد قرارداد یا میثاق نامه

۴- رعایت نظم در انجام وظایف، حضور در بقعه، ترک محل کار و...

۵- تعهد به انجام دقیق، کامل و بموقع وظایف محوله

۶- انجام هماهنگی لازم با هیات امنا قبل از استفاده از مرخصی به گونه‏ای که امکان جایگزینی از بین سایر خادمین بوجود آمده و خدمت رسانی در بقعه و مکان متبرکه به هیچ وجه تعطیل و متوقف نشود.

وی با اشاره به ثبت نام از خادمان افتخاری در دو بخش برادران و خواهران تصریح کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند به صورت افتخاری در این آستان مقدس خدمت کنند، می‌توانند از تاریخ 1396/11/5 لغایت 1396/12/5 از ساعت 16 الی 19 به مرکز فرهنگی آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) مراجعه کرده و ضمن پر کرد فرم های مربوطه و تایید و گزینش مسولین مربوطه، می توانند به ارائه خدمت افتخاری بپردازند.

جذب خادم افتخاری (2)

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار