علی رغم این که اتاق های بلا استفاده در ساختمان مینی بوس رانی گرگان وجود دارد اما شهرداری از ایجاد یک نماز خانه مناسب برای مردم سر باز میزند.

ترمینال گرگان فاقد امکانات اولیه فرهنگی وبهداشتی است/شورای شهر برای رفاه حال مردم در این زمینه اقدام کند

به گزارش گلستان24؛ پیامبر اکرم در خصوص نماز در حدیثی می فرماید:«نماز از آداب ( اولیه ) دین است، و آن مایه خشنودی خدا ، و راه و روش پیامبران الهی است.».نماز فریضه مهمی است که مردم آن را جزء جدانشدنی زندگی خود می دانند؛ با این که خواندن نماز در نسل امروزی تنها در بخش کوچکی از جوانان سبک شمرده می شود، اما بیشتر مردم بالاخص جوانان این فریضه مهم را گرامی می شمارند.

نظام جمهوری اسلامی ایران پایه های خود را بر روی اسلام بر پا کرده است و کلّیت نظام خود را ملتزم به این می داند که در هر حرکتی این فریضه الهی را مورد احترام بشمارد.

ایجاد فضایی مناسب جهت عبادت و آرامش معنوی برای مردم یکی از مهمترین وظایف مدیران در بخش های مختلف است؛ چرا که ایجاد این نوع فضا حتی اگر مورد استفاده هم قرار نگیرد مردم را به سوی قرآن و نماز سوق می دهد.

شورای عالی اداری در یکصد و چهل و نهمین جلسه مورخ ۵/۲/۱۳۹۰ شورای عالی اداری در یکصد و چهل و نهمین جلسه مورخ ۵/۲/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، در اجرای بند (۱۴) ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور بهره‌برداری مطلوب از ساختمان‌های اداری، تخصیص مناسب فضای اداری و کاهش هزینه‌های ناشی از تأمین، بهره‌برداری و نگهداری ساختمان‌های دولتی تصویب نموده که به موجب آن باید فضاهای دولتی با استانداردهای تعیین شده تقسیم و بکارگیری شود.

 طبق این مصوبه، فضاهای پشتیبانی منظور فضاهایی که برای تأمین رفاه کارکنان برای پشـتیبانی فعالیـت‌ها و خدمـات اداری در ساخـتمان پیـش‌بینی شـده است.( از قبیل اتاق سرور، نمازخانه، چاپ و تـکثیر، آبدارخانه، تأسیسات و انبار ملزومات، سرویس‌های بهداشتی)

طبق قانون باید در مراکز دولتی و عمومی که مردم در آن رفت و آمد دارند، حتما سرویس های بهداشتی و همچنین نمازخانه به صورت مجزا برای خانم ها و آقایان در نظر گرفته شود.

اما متأسفانه طی تماس هایی که مردم با گلستان 24 داشتند، متوجه شدیم در ساختمان ترمینال مینی بوس رانی وسواری رانی مرکز استان گلستان یعنی شهر گرگان که مسافران را به شهرهای مختلف استان جابه جا می کند، از داشتن یک سرویس بهداشتی مناسب و نمازخانه محروم است.

در داخل ساختمان یک سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است که آن هم بیشتر مواقع مناسب و پاکیزه نیست و فردی در ورودی آن از مردم به علت تمیز کردن  جزئی سرویس بهداشتی هزینه دریافت می کند،اتاق کوچکی نیز در این ساختمان برای نمازخانه در نظر گرفته شده است، که بسیار کثیف است و فقط چند نفر میتوانند در آن نماز بخوانند.

وضعیت این نمازخانه به صورتی است که فقط آقایان میتوانند در آن نماز بخوانند؛ چرا که جایی برای بانوان در نظر گرفته نشده است و یا بانوان باید بعد از این که آقایان نمازشان تمام شد، بروند و در آن مکان نماز بخوانند که به علت این که این فضا در دید عموم قرار دارد، نماز خواندن برای بانوان بسیار سخت است.

روزانه بیش از هزار نفر در این مکان تردد می کنند، ولی شهرداری گرگان با اینکه چندین اتاق خالی و بلااستفاده در این ساختمان دارد، تاکنون حاضر نشده نماز خانه ای در شأن مردم در این مکان پر رفت و آمد احداث کند و موجب ناراحتی شهروندان گلستانی و کارکنان این ساختمان شده است.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار