رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان؛

حجت الاسلام طاهری گفت: وظایف مسلمانان در زمان های مختلف فرق می کند و مسلمین باید در هر زمان با توجه به شرایط عمل کنند.

در جامعه ای که نظام در آن شکل گرفته همه باید به قانون تمکین کنند/هدف از ایستادگی در جلوی ظالمان توجه به امر خداوند است

به گزارش گلستان 24؛حجت الاسلام  دکتر سید علی طاهری رئیس کل دانشگاه  آزاد استان گلستان در جمع نمازگزاران مسجد امیر ضمن تفسیر آیاتی از قران کریم در خصوص عدالت و همچنین وظایف امت اسلامی گفت: قرآن کریم می فرماید که اگر گروهی از مسلمانان در بینشان مشکلی پیش آمد صلح در بینشان برقرار کنید وهمچنین اگر گروهی دارد ظلم می کند بروید وبا ظالم برخورد کنید.

وی ادامه داد:این یک نگاه کلان دارد مثل اینکه دو کشور اسلامی بایکدیگر می جنگند و کشور های اسلامی دیگر باید بروند و در بینشان صلح برقرارکنند، اما در جامعه ای که در آن نظام شکل گرفته مثل نظام جمهور اسلامی ایران اگر دیدید تا مومن با یکدیگر درگیرند اگر توانستید بینشنان صلح برقرار کنید بهتر است و اگر نتواسنتیم قانون باید بیاید و با ظالم برخورد بکند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در رابطه با سخنان پیشین خود در خصوص اینکه در جامه اسلامی باید فرد زورگو را سرجایش بنشانیم گفت:این جمله در هرجایی صدق نمی کند و به طور مثال در کشور ایران که دارای نظام و قانون است این جلمه کارایی ندارد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد:امت های مسلمنان برای برخورد با کشور ظالم بپاخیزند اما باید تا چه اندازه برخورد کنند؟و حد وسط این برخورد ها تا کجاست؟؛تا جایی است که  آن امت و کشور دست از زورگویی بردارد؛این هدف هدفی مقدس است چراکه هدف از این برخود کشتن و خشم نیست بکله هدف این است تا امر خداوند حاکم شود.

 این استاد دانشگاه با تاکید بر این که مبارزات باید تا جایی پیش برود که امر خداوند در جامه حاکم شود،اظهار داشت:وقتی که آن امت ظالم دست از زورگویی برداشت و از مواظع خود عقب نشینی کرد همچیز تمام نشده بلکه باید با  ایجاد عدالت آن امت یا گروه تقاص ظلم های خود را بپردازد.

رئیس دانشگاه آزاد گرگان با اشاره به این که وظایف مسلمانان در شرایط مختلف یا یکدیگر فرق می کند،ادامه داد: در یک شرایطی مسلمانان وظیفه دارند بروند صلح ایجاد کنند و در یک شرایطی  وظیفه دارند بروند با ظالم درگیر بشوند و اینجور نیست که انسان از ابتدا تا انتهای زندگی فقط یک دستور را اجرا کند.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد صلح بین دو کشور و دوگروه که بینشان کشت و کشتار اتفاق افتاده سخت است و اگر کسی برای ایجاد صلح در بین آنها بپا خیزد باید او را تشویق کرد واگر کسی در این راه سخت پا پس نکشد و سختی ها را تحمل کند محبوب خداوند می شود.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار