الفبای خودسازی-7

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

دربست تا بهشت!

غ: غیبت

حضرت صادق(ع) فرمود: پیامبر خدا(ص) فرمود:

غیبت در دین مرد مسلمان، سریع تر از مرض آکله(خوره) در درون اوست.

نیز رسول خدا(ص) فرمود:

نشستن در مسجد به انتظار نماز، عبادت است، تا وقتی احداث نکند و انجام ندهد. گفتند: چه چیز را ای رسول خدا؟ فرمود: غیبت را.

ش: شکر

از ابوبصیر نقل شده که امام باقر(ع) فرمود:

رسول خدا(ص) نزد عایشه بود، در شب مخصوص او. به آن حضرت گفت: چرا خود را به زحمت می اندازی ای رسول خدا! با آنکه خداوند گناه گذشته و آینده ی تو را آآمرزیده است؟ فرمود: ای عایشه! آیا بنده سپاسگزار نباشم؟ امام باقر(ع) فرمود: پیامبر خدا بر سر انگشت های دو پای خود می ایستاد، پس خداوند این آیه را فرستاد: ای طه! (ای طالب حق و هادی) ما قرآن را بر تو فرو نفرستادیم که به مشقت افتی.

ک: کراهت از مرگ

امام صادق(ع) فرمود:

مردی نزد ابوذر آمد و پرسید: ای ابوذر! ما را چیست که از مرگ خوشمان نمی آید؟ گفت: چون شما دنیا را آباد و آخرت را خراب کردید، این است که دوست ندارید از آبادی به خرابه منتقل شوید. پس به او گفت: وارد شدن ما را بر خدا چگونه می بینی؟ گفت: اعمال خودتان را بر خدا عرضه دارید. خداوند می فرماید: نیکوکاران در نعمتند و بدان در دوزخند. پرسید: پس رحمت خدا کجاست؟ گفت: به نیکوکاران نزدیک است.

ارسال نظر

آخرین اخبار