الفبای خودسازی-5

الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید.

دربست تا بهشت!

به گزارش گلستان 24، الفبای خودسازی که گردآوری شده از کتاب به خودآ، برگرفته شده از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) به ترتیب حروف الفبای فارسی  است از این پس در سایت گلستان 24 دنبال نمایید. به امید اینکه دنیا و آخرتی بهتر و شایسته تر داشته باشیم. پایان زندگی در این دنیا زمان مشخصی برای ما ندارد. پس چقدر خوب است که هر لحظه خود را برای رسیدنش آماده کنیم.

دربست تا بهشت!

ریا

امام صادق(ع) :

هر ریایی شرک است.همانا هرکس برای مردم کار کند،پاداش او بر مردم است و هر که برای خدا کار کند،پاداش او بر خداست.

ع: عجب

علی بن سوید گوید: از حضرت موسی بن جعفر(ع) پرسیدم از عجبی که عمل را فاسد می کند. فرمود: عجب را درجاتی است؛ یکی از آنها این است که بدی عمل بنده برای او زینت پیدا می کند و آن را نیکو می بیند، پس او را به عجب می آورد و گمان می کند که عمل نیکو انجام می دهد. و از آن جمله این است که بنده به پروردگار خود ایمان آورده، پس بر خدا منت می گذارد، در حالی که از خدا بر او منت در ایمان است.

غ: غضب

داوود بن فرقه گوید: امام صادق(ع) فرمود:خشم، کلید هر بدی است.

رسول(ص) فرموده است: غضب، ایمان را فاسد می کند، آن گونه که سرکه عسل را.

ک: کبر

حکیم گوید: از امام صادق(ع) از پست ترین و پایین ترین درجه ی برگشت از حق و الحاد پرسیدم، فرمود: کبر، پایین ترین درجه ی آن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار