حجت طالبی، در پاسخ به سوالات گلستان 24:

اگر دولت همه حرف ها و اتفاقات رخ داده در لوزان را با مردم در میان بگذارد، مردم دلگرم تر می شوند و در مقابل مشکلات اقتصادی، با دلگرمی مقاومت می کنند.

دولت همه چیز را با ملت در میان بگذارد تا ملت دلگرم تر شوند

حجت الاسلام و المسلمین حجت طالبی، فعال فرهنگی حوزه منتظریه، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره ملت و دولت، همدلی و همزبانی می گوید:  برداشت من این است که حضرت آقا در نامگذاری امسال، همکاری لازم را از دو طرف خواسته اند. یعنی هم از ملت بزرگوار ما و هم از دولت محترم همدلی و همزبانی را خواستند و این که همکاری نسبت به سال های قبل بین آن ها بیشتر شود. وی معتقد است که در طول سال های گذشته، تحریم ها و ناملایماتی که از طرف دیگر کشور ها بوده است و ملت و دولت مان استقامت به خرج داده اند و به خوبی ایستاده اند. اما از این پس، این همدلی و همزبانی باید مضاعف شود.

طالبی با اعتقاد به این که شعار زبان ما با حرف دلمان باید یکی باشد، می گوید:  اگر داریم از دولتمان حمایت می کنیم و دولت دارد از ما در بیرون از مرز ها از حق ما دفاع می کند، باید هم در زبان اعلام شود و هم در دلش این حمایت وجود داشته باشد. هر چه از دل برآید بر دل نشیند. زمانی که با هم همدل باشیم، مطمئنا زبان ما هم با هم خواهد بود و موفق تر خواهیم بود.

حجت طالبی

وی درباره مزاکرات لوزان می گوید: اخیرا مقام معظم رهبری در سخنان خودشان فرمودند، از بنده می خواهند موضع خود را اعلام کنم، اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است که موضعی بگیریم. یعنی این موضوع بیانیه لوزان، فقط در حد حرف است و چند ماهی تا توافق اصلی فرصت داریم. از دولتمردان بسیار ممنونیم که زحمات زیادی برای ملت ما در این زمینه می کشند. اما انتظار این است که اگر حرفی از این بیانیه وجود دارد، همیشه مثل آینه با ملت در میان بگذارند و بگویند در لوزان این حرف را زدیم و این حرف را شنیدیم. از همان ابتدای تشکیل این انقلاب، مسیر روشن بوده است. قدم هایی هم که بر می داریم باید ثابت و استوار باشد تا مردم ما نسبت به دولت دلگرم تر باشند.

طالبی معتقد است اگر در موضوع مذاکرات لوزان و هر نشست دیگری در تمام موضوعات برگزار می شود، دولت با مردم مثل آینه روراست باشد، مطمئنا مردم دلگرم تر می شوند و موضوعات اقتصادی هیچ تاثیری در آن ها نخواهد داشت و مثل همیشه صبر پیشه می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار