صفرعلی اخلی:

کارگر همان نقشی را ایفا می کند که وزیر کشور، استاد دانشگاه و معلم ایفا می کند. همه آن ها برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنند و آن توسعه و پویایی جامعه است.

کارگر هم به اندازه یک وزیر در کشور، در رشد جامعه نقش دارد

صفرعلی اخلی، فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، معتقد است که نفس "کار"، برای هر کشور باعث رشد است، بنابراین در اول باید برای "کار" ارزش قائل شویم و بعد جامعه را بر اساس کاری که صورت می گیرد دسته بندی کنیم. وی می گوید:  در حوزه اقتصادی و تولیدی، کارگر جزء اصلی است و نقش با ارزشی در این حوزه دارد. رشد دنیای امروز ما، بواسطه تلاشی است که کارگران در همه حوزه ها انجام می دهند.

اخلی تاکید دارد که پیامبر اسلام (ص) نیز به دلیل این که اسلام ، تلاش و کوشش را مایه رشد انسان ها می داند، دست کارگر را می بوسد تا این موضوع برای همه انسان ها یک ارزش باشد. وی ادامه می دهد: ما نباید به کارگر، به عنوان یک موجود حقیر و کوچک نگاه کنیم. بلکه باید بگوییم کارگر هم مانند همه اعضای آن جامعه، نقشی حیاتی دارد. او همان نقشی را ایفا می کند که پزشک ، استاد دانشگاه و وزیر در کشور ایفا می کنند. فقط  نقشی که او دارد در یک حیطه محدودتر است. همه برای رسیدن یک هدف که توسعه و داشتن یک جامعه پویا است تلاش می کنند.

کاگر

این فعال فرهنگی معتقد است اگر اسلام به کارگر توجه ویژه ای دارد، به این دلیل است که می خواهد نقش او را در جامعه برجسته کند. اما دلیل این که علی رغم اهمیت اسلام به نقش کارگران، عدم توجه به این قشر زحمتکش چیست؟

اخلی در جواب این سوال می گوید: تعداد قابل توجه ای از جمعیت کشور ما را کارگران در حوزه های مختلف تشکیل می دهند. پس می توان گفت یکی از دلایل این موضوع خود آن ها هستند. زیرا حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد. خود آن ها هستند که باید خود را برجسته بدانند و افراد ضعیفی در حوزه اقتصادی تلقی نکنند.

وی در ادامه می گوید: نکته دوم هم متولیان دستگاه های فرهنگی هستند که باید نگاه فرهنگی بهتری راجع به کار و کارگری در جامعه ایجاد کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار