حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، درگفت و گو با گلستان 24:

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با توجه به نامگذاری امسال به سال فرهنگ و اقتصاد، درباره عملکرد و برنامه های این سازمان در حوزه فرهنگ می گوید:

سازمان تبلیغات اسلامی استان، در سال فرهنگ چه کرد؟

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با توجه به نامگذاری امسال به سال فرهنگ و اقتصاد، درباره عملکرد و برنامه های این سازمان در حوزه فرهنگ می گوید:

وی می گوید: ما در اولین روز های سال یک اتاق فکر را، با حضور اساتید  دانشگاه و هیات علمی دانشگاه های استان، تشکیل دادیم. دستور کار ما هم سال فرهنگ ، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی بود. در این اتاق فکر، بحث های بسیار خوبی مطرح شد. این جلسات همچنان تا این روز ها ادامه داشت.

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان،

ولی نژاد با بیان این که در سال فرهنگ، سازمان تبلیغات اسلامی سعی کرده است در بسیاری از حوزه ها، علی رغم محدودیت منابع، کار را تا چند برابر افزایش دهد، می گوید:  ما در حوزه اعزام رشد چشم گیری داشتیم. در حوزه اسقرار روحیانیون در روستا ها، از رشد قابل توجهی برخوردار بودیم. در حوزه آموزش تخصصی قرآن، سعی کردیم همه شهر های استان را از نیروهای متخصص قرآنی بهره مند کنیم. امروز همه شهر های استان ما، در این فرصت زمانی،  از این فرصت برخوردار شدند و نیازی به نیروها متخصص قرآنی از استان های دیگر نداریم.

وی می گوید: در حوزه گفتمان های دینی همکاران ما ، با وجود محدودیت های منابع، قدم های خوبی را برداشتند. ما امسال چندین همایش استانی و یک همایش ملی داشتیم. مثل همایش تقریب علمای تشیع و تسنن، همایش علمای مبلغ اعزامی برای ماه مبارک رمضان و همایش مداحان استان. کنگره شعر اهل بیت را نیز به صورت ملی در استان گلستان برگزار کردیم.

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان،

حجت الاسلام ولی نژاد، یکی دیگر از برنامه های سال جاری را برگزاری اردوهای مختلفی برای گروه های تاثیر گذار در استان برای مشهد نام می برد و می گوید: سامان دهی بانوان فرهیخته، را به عنوان دفعه اول در سطح استان، به صورت شهرستانی و در سطح استانی انجام دادیم. در بخش دبیرستان معارف، با کمک نمایندگان مجلس و استانداری برای استان ما این فرصت بوجود آمده، که به نتیجه رسید والان برای مناقصه آماده است و انشاالله کلنگ زنی آن، یادگاری خوبی در سال فرهنگ برای مردم استان به جا گذاشته است.

وی ادامه می دهد: در حوزه کتاب هم، کتابخانه های زیادی را سعی کردیم تغذیه کنیم. توانستیم چندین هزار جلد کتاب را در سطح استان توزیع کنیم و به افراد تاثیر گذار برسانیم. در حوزه طرح اوقات فراغت، به عنوان یک کار فرهنگی جوان در سطح استان برگزار کردیم.  که خروجی و تولیدات خیلی خوبی داشت. در بحث حیات مذهبی سعی کردیم دوستان را به سمتی جلو ببریم که در خرافات و پیرایه ها به حداقل رسیدیم.

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان،

ولی نژاد با اعتقاد به این که همه می دانند که ما در شرایط تحریم بودیم و بسیار محدودیت اعتباری داشتیم، ادامه می دهد: اما با این وجود، همت همکاران، گروه های تاثیر گذار و مردم خوب ما، پای کار آمد و قدم های خیلی خوبی برداشته شد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان درباره برنامه های این سازمان برای سال آتی می گوید: برنامه های سال 94 را تقریبا بستیم و جداول آن را آماده کردیم. اولا باید منتظر بمانیم تا بفهمیم که مقام معظم رهبری سال 94 را با چه عنوانی نام گذاری می کنند. پایه کار خودمان که یکی از آن ها، دسترسی مرم به روحانیون است، با قوت ادامه پیدا می کند. در موضوعات قرآنی، در بخش آموزش، موسسات قرآنی، خانه های قرآن شهری و روستایی، در سال 94 ادامه پیدا خواهد کرد. تربیت معلمین،مدرسین و ممتعن رشد بیشتری را در استان خواهد داشت. بحث سامان دهی نیروهای قرآنی را، برای تبدیل شدن آن ها به یک جریان موثر و یک رود پر تاثیر، در سال 94 شروع خواهیم کرد. در بخش زنان فرهیخته، سازمان دهی انجام شده است و در سال 94 انشاالله، از این چهره های تاثیر گذار، استفاده بیشتری را خواهیم کرد.

وی با بیان این که در بخش اعزام روحانی به روستاها، برنامه داریم که قدم های بیشتری برداریم، می گوید: علاوه بر وبلاگ هایی که خود ما یا گروه های مرتبط دارند، دو سایت مهم و تاثیر گذار داریم. یکی از آن ها پورتال جامع سازمان تبلیغات اسلامی استان است، که سعی کردیم به آن غنا ببخشیم و امروز رتبه اول کشوری را داراست. یه سایت خبری هم داریم که آن هم بین رتبه یک تا سه در کشور، دارای رتبه است.

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان،

ولی نژاد می گوید بنای ما بر این است که در حوزه آموزش بیشتر به مداحان و علما، فعالیت بیشتری داشته باشیم. ما معتقدیم که آموزش هزینه نیست، سرمایه است. این آموزش را در سال جدید، به صورت توسعه یافته دنبال خواهیم کرد. تربیت خطیب برای علما در سطح استان به فراوانی خواهیم داشت که بتوانیم اطلاعات لازم را در اختیار مبلغین استان قرار دهیم و آن ها همیشه به روز باشند. نشریات مختلفی را دست گروه های هدف و مداحان و هیات مذهبی می رسانیم که این را در سال جدید توسعه خواهیم داد. هر چند محدودیت منابع داشتیم اما سعی ما بر این بود که برنامه را خوب و محکم ببندیم که انشاالله بتوانیم مردم استان را از برنامه ها بهره مند و برخوردار کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار