دارالافتای مصر؛

داعش پول و ازدواج را برای عناصر جدید ساکنان کشورهای عربی پررنگ می کند، و برای مسلمانان کشورهای اروپایی چنین وانمود سازد که مناطق تحت سیطره این گروه سرزمین موعود است

ابزاری که داعش را به گروه مافیایی تبدیل کرده است

به گزارش گلستان24، مرکز رصد فتواها وابسته به دارالافتای مصر اعلام کرد داعش از یک گروه تروریستی به یک گروه جنایتکار سازمان یافته و مافیایی تبدیل شده که با فریب افراد به واسطه زنان و پرداخت حقوق ، اقدام به جذب تروریست های جدید می کند.

پایگاه خبری شبکه العالم در این باره نوشت: این مرکز درپژوهشی با بررسی اعلامیه داعش مبنی برتامین هزینه ها و مسکن عناصر تروریستی، اعلام کرد زن و پول ، ابزاری برای جذب جنگجویان تازه توسط داعش است واین گروه شبیه دیگر گروههای مافیایی برای ایجاد انگیزه و جذب عناصر جدید درمجموعه خود استفاده می کند.


این مرکز می افزاید: شیوه پیامی های داعش برای مخاطبان درکشورهای عربی و غربی متفاوت است. زیرا این گروه تروریستی درحالی که تلاش می کند مساله پول و ازدواج را برای عناصر جدید ساکنان کشورهای عربی پررنگ کند، درعین حال می کوشد برای کشورهای اروپایی چنین وانمود سازد که مناطق تحت سیطره این گروه سرزمین موعود است و مسلمانان مقیم کشورهای غربی مشتاق مهاجرت به آن مناطق هستند.


این مرکز معتقد است تاکتیک داعش در سخنرانی هایش آمیخته ای از خباثت و زیرکی است که از روش های تبلیغاتی جدید استفاده می کند و زنان بیشترین نقش را در این تبلیغات به عهده دارند هرچند خودشان با سرنوشت شومی مواجه هستند که غیر از ازدواج اجباری حتی برای دختران کم سن و سال، در معرض انواع خشونت مانند تجاوز، ربایش، کشته شدن، تازیانه خوردن و سنگسار شدن قرار می گیرند.


داعش موج تازه ای از تبلیغات خود را برای جذب جوانان آغاز کرده و با مطرح کردن وعده تامین مهریه، اثاث منزل و پرداخت حقوق ماهیانه از طریق پایگاههای اینترنتی وابسته به خود ، سعی در جذب افراد بیشتر برای اعمال تروریستی و مرگبار دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار