انسیه ریاحی، فعال فرهنگی بندرگز در گفت و گو با گلستان24:

دشمن می خواهد هویت ایرانی ما را از بین ببرد و دست بردار نخواهد بود. مسئولین باید فرهنگ را به اهل فرهنگ بسپارند و به جوانان اعتماد کنند تا در این جنگ نرم پیروز شویم.

روی سخن من با مسئولین است/ فرهنگ را باید به اهل فرهنگ سپرد

انسیه ریاحی، بانوی فعال در عرصه فرهنگ شهرستان بندرگز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره فعالیت ها و دغدغه های فعالین فرهنگ استان سخن می گوید:

 

 

سلام، لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

با سلام، انسیه ریاحی هستم، سطح تحصیلات بنده هم کارشناسی ارشد مدیریت است.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

از سال 81  به این حیطه ورود پیدا کردم. جدا از علاقه ای که به این عرصه داشتم ، انگیزه حضور من در این میدان، لبیک به ندای مقام عظمای ولایت مبنی بر حضور جوانان در صحنه های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

 

انسیه ریاحی

چه کارهای فرهنگی در سطح استان انجام دادید؟

شرکت در مسابقات وبلاگ نویسی استانی یکی از فعالیت های ن بود و در تمامی مسابقات رتبه های برتر استانی را کسب کردم. همچنین مدیریت سایت  و کارهای دیگری هم بوده است. اخیرا هم برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی در سطح استان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج جامعه زنان را در دست اجرای داشتیم که هنوز به اتمام نرسیده است.

 

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

استان گلستان در زمینه فرهنگی بویژه فضای مجازی پیشرفت قابل توجهی داشته است. این فرمایش آقا(مدظله العالی) که فرمودند : "فرهنگ مانند هوایی است که ما در آن نفس می کشیم" نشان از اهمیت ویژه این موضوع دارد که مسئولین باید آن را مد نظر داشته باشند.  اما به نظر می رسد که هنوز مسئولین ما به درستی این موضوع را درک نکرده و بستر را برای داوطلبان به ورود این عرصه آماده نکرده اند.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

چون در حیطه کاری خودم یکی از برنامه های ابلاغی تشکیلات کارهای فرهنگی و همچنین فرهنگ سازی در زمینه های مختلف است مسئولین مافوق بنده در حد توان همکاری کرده اند. ولی همیاری ، همکاری در عرصه فرهنگ باید بیش از پیش گسترش پیدا کند.

 

فعالیت شما به عنوان یک بانو در عرصه فرهنگ با چه محدودیت هایی رو به رو است؟

محدودیت های خاصی در این عرصه برای خواهران وجود ندارد البته چون این میدان همان  میدان جنگ نرم است ممکن است ناملایمات و نامهربانی هایی از سوی مسئولین وجود داشته باشد که با روحیه لطیف بانوان سازگاری نداشته باشد اما با بالا بردن اعتماد به نفس و تقویت روحیه و ارتقای سطح تخصص می توان بر همه مشکلات فائق آمد.

 

انسیه ریاحی

فعالیت بانوان استان را در عرصه فرهنگ چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور بانوان نسبت به سال های قبل چشمگیرتر شده است و باید هم همینطور باشد. باید به خواهران متخصص در این زمینه ها میدان داد و حتی مدیریت بخش هایی از این مقوله را به خواهران سپرد. یقینا این گونه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارید؟

الحمدالله جوانان ما برای هر گونه انجام مانورهای فرهنگی چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی جامعه اسلامی آماده هستند. اما روی سخن بنده با مسئولین محترم است که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای از بین بردن هویت فرهنگی و ملی ما لحظه ای دست بردار نخواهند بود و بالتبع درنگ ما حتی لحظه ای به نفع مان نیست.

لذا باید فرهنگ را به دست اهل فرهنگ سپرد ، مسئولین ما باید با بصیرت و دلسوزانه و با اعتماد کردن به جوانان ، میدان را برای جوانان علاقمند و متخصص مهیا کنند. زیرا همانطور که همه ما می دانیم نبرد در میدان جنگ نرم سخت تر از میدان جنگ سخت است. لذا همه باید دست به دست هم داده و به دور از هر جناح و حزبی در اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

 

اهداف و برنامه های شما برای آینده چیست؟

یک سری از فعالیت های مربوط به فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در برنامه دارم. همچنین بحث بصیرت افزایی، " دشمن شناسی"، " شناسایی آسیب های شبکه های اجتماعی"، بحث حضور حداکثری در انتخابات" و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هم به صورت مسابقات وبلاگ نویسی و هم به صورت کارگاه های آموزشی در حال اجرایی شدن است. همین طور کارهای دیگر...(انشالله)

 

و حرف آخر؟

با توجه به دغدغه هایی که رهبر عزیزمان در عرصه فرهنگ دارند انشالله هر یک از ما به اندازه توانایی هایی که داریم بتوانیم این دغدغه ها و مطالبات را به درستی درک کرده و برآورده سازیم. یقینا این قطره ها جمع گشته و یک اقیانوس می شود و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده خواهد  ساخت انشالله.

به امید روزی که انشالله از سربازان حضرت آقا(عج) باشیم.

اللهم عجل لولیک الفرج(آمین)

 

گلستان 24 برای شما آرزوی موفقیت و کامیابی دارد. انشاالله

 

ارسال نظر

  • زهرا
    0

    قبلا به وبلاگ ایشون میرفتم

    از وبلاگ نویس های خیلی خوب استان هستند

آخرین اخبار