مدیر مسئول کاسب امین، در گفت و گو با گلستان24:

بهتر است رسانه ها تخریب یکدیگر را از دستور کار خود حذف کنند و به مشکلات استان و مردم آن بپردازند. زیرا مردم و استان ما لیاقت بهتر از این ها را دارند.

محسن عسگری: بهتر است رسانه های استان تخریب یکدیگر را از دستور کار خود حذف کنند

گلستان24، در یک مصاحبه اختصاصی با محسن عسگری، فعال فرهنگی شهرستان بندرگز و مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی کاسب امین،  به گفت و گو  نشسته است:

 

 

سلام و عرض ادب لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید؟

 با سلام، محسن عسگری هستم 26 ساله، اهل روستای لیوان غربی از توابع شهرستان بندرگز.

 

 

چی شد که به عرصه جنگ نرم و فضای مجازی روی آوردید؟

در دوران تحصیل و یا بهتر بگویم از دوران کودکی علاقه خاصی به خبر داشتم و به جرآت می توانم بگویم که اخبار را در دوران کودکی به نحوی پیگیری میک ردم که حتی خانواده من در خصوص علاقه بنده به خبر و اخبار به وجد می آمدند و گاهی هم آن ها هم بنده را تشویق می کردند.

اما اوج پیگیری اخبار کشور به خصوص سیاست خارجی در دوران دانشگاه بوده است و به هر نحوی اخبار کشورمان را در رسانه ها پیگیری می کردم. چه به صورت کتبی، اینترنتی و چه به صورت دیداری و شنیداری. در عین حال به جد اخبار کشور را پیگیری می کردم. اما در دوران دانشگاه باعث شد حضور خود را در فضای مجازی احساس کنم و در ابتدای این کار یک  وبلاگ که اخبار را منتشر می کرد، راه اندازی نمودم.

پس از آن سایت دفتر نهاد رهبری دانشگاه بر عهده من افتاد و اخبار این نهاد را منتشر می کردم . پس از دانشگاه نیز با همکاری دوستانم شبکه اطلاع رسانی کاسب امین را راه اندازی کردیم و خوشبختانه در این امر فعالیت های خوبی را کسب کردیم. زیرا هر لحظه آن تا کنون برای ما تجربه بوده و خواهد بود.

 

 

درباره شبکه اطلاع رسانی کاسب امین کمی برای ما توضیح دهید؟

شبکه اطلاع رسانی کاسب امین را در سال 1390 با همکاری چند تن از دوستان خوبم، راه اندازی کردیم و در این مدت با انتشار اخبار از حوزه های گوناگون به خصوص بخش اقتصادی و اجتماعی فعالیت چشم گیری در این زمینه در استان و کشور رقم زدیم.

 

عملکرد سایت های خبری استان را در چه سطحی می بینید؟ به نظرشما آیا آن ها توانسته اند خبر های استان را به خوبی پوشش دهند؟

به نظر بنده اکثر سایت های خبری استان در جایگاه خوبی قرار ندارند و این می تواند به دلایل گوناگونی باشد. به عنوان مثال می توان به عدم حمایت این این رسانه ها از سوی نهاد های گوناگون اشاره کرد.

البته دستگاه های دولتی بنا به شرایط خاصی که دارا هستند نمی توانند از این رسانه ها حمایت کنند اما در عین حال رسانه ها و مسئولین استانی رابطه خوبی با فضای مجازی در این چند سال اخیر داشته اند و این امر باعث شد رسانه های گوناگونی از طیف های مختلف در استان شکل بگیرد.

اما در خصوص سوال دوم شما، به نظر بنده خیر. رسانه های استانی با شعار تحقق برطرف کردن مشکلات مردم و اطلاع رسانی راه اندازی شدند اما در عمل شما این کار را به گونه ای دیگر مشاهده می کنید.

اکثر رسانه ها بنا به پیروی از حزب و جناح خود سه چیز را در سر لوحه کار خود قرار ندادند و یا اگر دادند کم به آن پرداختند.  عدم پرداختن به مشکلات مردم و انعکاس آن ، عدم پیروی از دستورات رهبری و از همه مهمتر این که تخریب یکدیگر را در سرلوحه کار خود قرار دادند.

به نظر بنده این امر به ضرر استان، مردم و کشور می باشد. بهتر است رسانه ها تخریب یکدیگر را  از دستور کار خود حذف کنند و به مشکلات استان و مردم آن بپردازند.  زیرا مردم و استان ما لیاقت بهتر از این ها را دارند.

توصیه می کنم که رسانه ها وارد سیاست نشوند؛ سیاسی قدم بردارند آن هم برای حفظ نظام و ولایت فقیه و منافع کشوری اما سیاسی گونه رفتار نکنند که این بسیار خطر ناک است. بنا به سخن ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی، نقدر خوب است اما بهتر است نقد منصفانه باشد و تخریب شخص یا جناح را در دستور کار خود قرار ندهند.

 

 

شما از چه سبک خبر هایی بیشتر استقبال می کنید و سعی می کنید آن ها را منتشرکنید؟

بنده به نوبه خود از اخباری استقبال می کنم که ناب باشد و به همراه آن مشکلات مردم در آن خبر گنجانده شود و مطالبات مردمی را در دستور کار خود قرار دهند. شاید

خودمان هم خوب عمل نکرده باشیم و این امر را در شبکه اطلاع رسانی کاسب امین رعایت نکنیم اما تمام سعی ما در این است که اخبار را سریع، اصولی، طبق قانون رسانه ای و حرفه خبرنگاری منعکس نماییم و بنده به عنوان مسئول این رسانه به جد این امر را پیگیری می کنم.

 

 

خبرگزاری ها تا چه میزان می توانند در نشان دادن مشکلات مردم و رفع آن ها مفید باشند؟

فعالیت خبرگزاری های استان در این چند سال خیر بیشتر به سمت مسئولین و گرفتن آمار از آن ها سوق داده شده است. بهتر بگویم خبرگزاری های ما تبدیل به یک منبع آمار در استان شده اند. اما برخی ها هم هستن که بنده به نوبه خود از زحمات آنها که خالصانه برای پیشرفت استان قلم میزنند قدردانی می کنم و به آنها خداقوت می گویم. همچنین یک خسته نباشید به همکاران خود چه در خبرگزاری ها و چه در سایت ها و به خصوص عکاسان خبری که به آن ها توجهی نمی شود می گویم.

 

 

آیا تا به حال شده که به نفع شخص یا گروه خاصی یک خبر را پوشش داده یا سانسورخبری کنید؟ نظر شما درباره این نوع عملکرد رسانه ها چیست؟

خیر. بنده و تیم رسانه ای ما هرگز برای شخصی یا جناحی موضع گیری و حمایت نکرده ایم و نخواهیم هم کرد. موضع ما ولایت فقیه – مردم - انقلاب – شهدا و آرمان های امام راحل (ره) می باشد. با همکارانمان که در جناح های گوناگون فعالیت می کنند و با ما در این رسانه همکار هستند رابطه بسیار خوبی با هم برقرار کرده ایم. اما این اجازه را نمی دهم که اصول یک حزب و تخریب دیگران در مجموعه خبری ما به وجود آید و شبکه اطلاع رسانی ما بوی حزب و طرفداری از یک شخص را سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

 

آیا بین رسانه های استان، همدلی و همزبانی مورد نظر مقام معظم رهبری وجود دارد؟

به نظر بنده، این امر بسیار کم بوده و نمره خوبی به رسانه های استان در این امر نمیدهم.

 

 

از جایگاه فعلی شبکه اطلاع رسانی کاسب امین راضی هستید؟ چه آینده ای برای آن پیش بینی می کنید؟

شاید اگر این سوال را از هر رسانه ای می پرسیدید نمره خوبی به خود میداد اما بنده به گروه خبری خود امتیاز خوبی نم یدهم زیرا یک رسانه بنا نشده است که به خود نمره دهد. رسانه تشکیل شده است که مشکلات مردم و مفاهیم انقلاب را انعکاس دهد.

اما در خصوص آینده این رسانه؛ بنده آینده خوبی را برای این رسانه می بینم و امیدوارم دوستان و همکاران بنده و به خصوص مردم و مسئولین به ما اعتماد کنند تا بتوانیم مشکلات و دغدغه های آن ها را انعکاس دهیم البته بدون جو سازی بیهوده.

 

 

یک خاطره درباره فعالیت در این سایت خبری بگویید.

تمامی مطالب و نوشته های این شبکه خبری خاطره است اما بهترین خاطره ای که می توان تعریف کنم این بوده است که دو سال پیش گزارشی را از فرمانده ارشد آجا در استان گلستان و مازندران در خصوص خاکسپاری یک شهید گمنام در این قرارگاه تهیه کرده بودم و ایشان قول دادند که پیشنهاد بنده را عملی کنند. خوشبختانه این امر پس از یک سال و نیم تحقق پیدا کرد و یک شهید گمنام در پادگان لشکر 30 پیاده گرگان دفن گردید که بهترین خاطره برای بنده به حساب می آید.

 

 

یک جمله از مقام معظم رهبری که برای شما تاثیر گذار بوده است را برای ما بگویید؟

تمام سخنان رهبری را با دقت گوش می دهم و ممکن است بارها و بارها سخنان ایشان را گوش کنم زیرا تمام سخنان ایشان برای ملت ایران و بنده بسیار تاثیر گذار است و بنده برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر را از درگاه خداوند منان طلب می نمایم.

 

 

حرف آخر؟

امیدوارم ملت شریف ایران و به خصوص مردم استان گلستان در پناه ایزد منان پیشرفت و مشکلات آنها برطرف شود و به رسانه ها و افرادی که با جان و دل برای این کشور و این استان قلم میزند ، با عکس و کاریکاتور و فیلم گرفته تا نوشتن و تهیه اخبار از اقصی نقاط کشور آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم و امیدوارم مردم  ما  خبرنگاران و رسانه ها را به عنوان امین خود قلمداد نمایند و مشکلات خود را برای ما بازگو کنند و تا آنجا که از دستمان بر می آید برای رفع مشکلات آن ها تلاش نماییم.

 

 

 

از شما متشکریم جناب عسگری. گلستان24 برای شما و کاسب امین آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار