با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان

مسوول بسیج رسانه گلستان گفت: همایش ملی مدیران سازمان بسیج رسانه کشور روز پنجشنبه هفته جاری به میزبانی این استان در گرگان برگزار می شود.

 همایش مدیران بسیج رسانه کشور به میزبانی گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، سرهنگ علی محمد جعفری روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه درنشست خبری در گرگان، اظهار داشت: این همایش ملی باهدف معرفی شهید شاخص بسیج رسانه در سال 94 بنام حجت ‎الاسلام محمد علی روحانی ‎فرد از شهدای شهرستان کردکوی گلستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معرفی روحانی فرد بعنوان شهید شاخص بسیج رسانه ای کشور در سازمان بسیج مستضعفین تصویب شده است، گفت: این همایش در محل سالن اشراق صدا و سیمای مرکز گلستان و با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار می شود.

جعفری با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی این شهید والامقام، اضافه کرد: نخستین نشریه استانی گلستان (مازندران سابق) بنام 'پیام مستضعفین' توسط شهید روحانی فرد منتشر شده است.

وی، مبارزه علیه رژیم طاغوت، تحمل چهار سال حبس در زندان های ساواک، مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و نائل شدن به درجه جانبازی و نیز حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس را ازجمله سوابق شهید حجت الاسلام روحانی فرد برشمرد و اضافه کرد: تالیف چند جلد کتاب، ساخت سه فیلم سینمایی و گزارشگری رادیو از دیگر فعالیت های فرهنگی این شهید بوده است.

مسوول سازمان بسیج رسانه گلستان همچنین بااشاره به برنامه های پیش بینی شده این سازمان درسال 94، گفت: برگزاری دوره های آموزشی حلقه های معرفتی صالحین، کلاس های آموزشی خبرنگاری، حذب اعضای جدید، تشکیل هیات شهدای اصحاب رسانه، اعزام کاروان راهیان نور و اردوی علمی و بصیرتی در تهران و بازدید از برخی موزه ها از جمله برنامه های بسیج رسانه گلستان درسال جاری است.

جعفری، برگزاری مراسم روز خبرنگار، تور رسانه ای داخل استان و بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی حوزه اقتصاد مقاومتی، برگزاری دوره کارورزی ویژه خبرنگاران را از دیگر برنامه های این نهاد درسال 94 برشمرد و گفت: در صورت حمایت مالی، مسابقه عکاسی، جشنواره مطبوعات و برنامه های ورزشی و تفریحی برای خبرنگاران نیز برگزار می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای قرارداد با یکی از شرکت های بیمه ای در خصوص بیمه تکمیلی خبرنگاران و نیز بیمه خودرویی خبر داد و افزود: در صورت نهایی شدن این موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج رسانه گلستان همچنین از برگزاری یادواره چهار هزار شهید استان در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ستاد برگزاری این مراسم به دبیری سپاه گلستان تشکیل و بسیج رسانه نیز عضو کمیته اطلاع رسانی این یادواره بزرگ است.فعالیت بسیج رسانه استان گلستان از بهمن 92 آغاز شد، در این مدت چند برنامه فرهنگی از جمله مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، دوره آموزش خبرنگاری و اعزام کاروان راهیان نور برگزار کرده است.

شهید حجت الاسلام محمد علی روحانی فرد درسال 1325 درخانواده ای کشاورز در ایلوار کردکوی (غرب گلستان ) دیده به جهان گشود و در سن 13سالگی وارد حوزه علمیه گرگان شد و در سال 1340 به حوزه علمیه قم رفت.

شهید روحانی فرد علاوه بر مبارزات ضد رژیم شاه که سبب دستگیری و زندانی شدن ایشان توسط ساواک شد، اشتیاق زیادی به نویسندگی و تحقیق و ترجمه آثار بزرگان داشت و از سال1343شروع به نوشتن 65 مقاله دینی، اجتماعی و سیاسی درنشریات مذهبی آن زمان نمود و به همین دلیل چند بار توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شهید والامقام، تلاش خستگی ناپذیری برای حفظ و حراست از انقلاب داشت و این تلاش ها با حضور درجبهه های حق علیه باطل ادامه یافت.

شهید روحانی فرد زمانی که بعد از عملیات والفجر هشت در روز اول اسفند 65 به اتفاق چهل تن از شخصیت های مملکتی و در رأس آنها آیت الله محلاتی نماینده امام (ره) درسپاه پاسداران با هواپیما رهسپار مناطق جنگی بود، مورد تهاجم موشکی هواپیماهای عراقی قرار گرفته و به همراه همسفران خود به آسمان پر کشید.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار شهید تقدیم انقلاب ومیهن کرده است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار