با توجه به کسب نتایج ضعیف شهرداری گرگان و دو هفته مانده به پایان مسابقات زمزمه هایی مبنی بر تغییر سرمربی تیم در فصل آینده و آمدن چهره هایی چون کلاسنگیانی و ایزدپناه شنیده می شود.

زمزمه های تغییر سرمربی شهرداری گرگان

به گزارش گلستان 24، تیم بسکتبال شهرداری گرگان با توجه به اینکه این فصل از حمایت مالی خوبی از طرف شهرداری گرگان برخوردار بود نتوانست انتظارات را برآورده کند و هم اکنون که سه هفته به پایان مسابقات قرار داریم و این تیم فقط دو بازی دیگر دارد همه گمانه زنی ها برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر به اما و اگر سپرده شده است .

بد نیست در ابتدای امر به آمارهای این فصل شهرداری گرگان مراجعه کنیم :

شهرداری گرگان در این فصل تا کنون 14 بازی انجام داده که 9 باخت و 5 پیروزی سهم بازیکنان و مربی این تیم بوده است .

شهرداری گرگان با 909 گل زده و 943 گل خورده و تفاضل منفی 34 هم اکنون با 19 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی 9 تیمی قرار دارد .

هفته پانزدهم لیگ بتر بسکتبال فردا پنجشنبه 18 دیماه در حالی پیگیری می شود که تیم شهرداری گرگان استراحت دارد و قرار است روز دوشنبه در ورزشگاه امام خمینی (ره) گرگان به مصاف پمینا اصفهان برود .

پمینا اصفهان در چهار بازی اخیر خود سه باخت و یک برد داشته وشهرداری گرگان نیز در 5 بازی اخیر خود سه باخت و دو برد کسب کرده است .

هم اکنون در جدول شهرداری گرگان پنجم و پمینا هفتم است.

همچنین شهرداری گرگان در آخرین بازی این فصل روز پنجشنبه 25 دی ماه در قزوین به مصاف هفت الماس قزوین می رود و با این دیدار پرونده بازهای این فصل سوپرلیگ بسکتبال به پایان می رسد .

زمزمه های تغییر سرمربی بسکتبال شهرداری گرگان!

با این وضعیت بدی که تیم بسکتبال شهرداری گرگان دارد اعتراضات مردمی و طرفداران بسکتبال به نتایج ضعیف این تیم همچنان ادامه دارد و اعضای شورای شهر گرگان که عضو هیات امنا بسکتبال هستند نیز بارها از این نتایج ابراز نارضایتی کردند .

برخی گمانهز نی ها حکایت از این دارد که برخی اعضای شورای شهر که جزو هیات امنا بسکتبال گرگان به شمار می روند به دنبال تغییر سرمربی این تیم هستند تا شاید کارساز بیفتد.

در این راستا چون گرگان زمانی قطب بسکتبال بوده و بضاعت بالایی دارد نام دو تن از چهره های قدیمی و کهنه کار و البته با تجربه در بسکتبال برای تصدی این سمت به چشم می خورد: حمید رضا کلاسنگیانی –  محمد مهدی ایزدپناه .

سوابق ایزدپناه

محمد مهدی ایزدپناه، متولد سال ۱۳۴۳، کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران بود . او ستاره تیم‌های پرسپولیس، شاهین، اتکا، فجر و شهرداری و جزو محبوب ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال گرگان می باشد.

سوابق ملی به عنوان بازیکن:

    ۱۹۸۲- مانیل، فیلیپین: مسابقات قهرمانی جوانان آسیا

    ۱۹۸۵- کوالالامپور، مالزی: جام ملتهای آسیا

    ۱۹۸۹- پکن، چین: جام ملتهای آسیا

    ۱۹۹۱- کوبه، ژاپن: جام ملتهای آسیا

    ۱۹۹۰- پکن، چین: المپیک آسیایی

    ۱۹۹۳- جاکارتا، اندونزی: جام ملتهای آسیا

    ۱۹۹۴- هیروشیما، ژاپن: المپیک آسیایی

او در عرصه مربیگری نیز توانست نایب قهرمانی آسیا با تیم ملی جوانان و قهرمانی آسیا با تیم ملی امید را به ارمغان آورده و با تیمهای ملی و جوانان در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند.

ایزدپناه در سال ۲۰۰۵ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بود که در رده ششم مسابقات قرار گرفتند.

او در فصل گذشته توانست با تعدادی از جوانان گرگانی تیم سولن بهشت هیرکان را به لیگ برتر بیاورد اما به دلیل عدم حمایت از این تیم نتوانست در لیگ برتر شرکت کند.

سوابق ملی به عنوان مربی:

    ۲۰۰۲- کویت، کویت: مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (سر مربی)

    ۲۰۰۳- تسالونیکی، یونان: مسابقات قهرمانی جوانان جهان (مربی) با سر مربیگری نناد ترایکویچ

    ۲۰۰۴- تهران، ایران: مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا (مربی) با سر مربیگری ولادیمیر بوسنیاک

    ۲۰۰۵- دوحه، قطر: جام ملتهای آسیا (سرمربی)

سوابق حمیدرضا کلاسنگیانی :

کلاسنگیانی متولد 20 شهریور 1351 در گرگان است . حمیدرضا کلاسنگیانی بی شک یکی از اسطوره های بسکتبال گرگان و ایران است،مردی که تمامی اهالی بسکتبال در ایران لقب "جنتلمن بسکتبال گرگان" را به او داده اند.

بازیکنی که شوتهای جفت او زبانزد خاص و عام بود و تکنیکهایش در بازی را به" رقص پا" میخواندند.

وی پس از دوری کوتاه مدتی پس از پایان دوران بازیگری از بسکتبال دوباره در قامت مربی به نیمکت تاریخ ساز بسکتبال گرگان بازگشت و همین چندی قبل نیز در عین جوانی به عضویت هیات رییسه فدراسیون بسکتبال درآمد که یدون شک افتخاری بس بزرگ برای او و بسکتبال گرگان است.

کبیر رفتنی است یا نه!

برخی افراد عضویت کبیر در شورای شهر را اهرم قوی وی برای ماندگاری در کرسی سرمربی گری می دانند چرا که وی با توجه به رای سرنوشت سازی که در مصوبات دارد همواره در لابی های مختلف درون شورا نقش اصلی را بازی کرده و توانسته جایگاه محکمی برای خود بدست آورد .

همچنین گمانه ز نی دیگر این بوده که حضور کلاسنگیانی به عنوان مربی در این فصل آماده سازی مقدمات حضور وی برای سرمربیگری این تیم در فصل بعدی بوده است .

به هر حال بنظر می رسد تغییر سرمربی شهرداری گرگان برای فصل بعد جدی است و با توجه به اینکه کبیر چند سالی این سمت را بر عهده داشته و این فصل هم انتقادات زیادی متوجه اوست به احتمال زیاد خود کبیر هم تمایل زیادی برای ماندن نداشته باشد چه اینکه این می تواند به عنوان یک حربه پیش دستانه از سوی کبیر مطرح شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار