رئیس علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اگر شرایط تامین واکسن خوب باشد، توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن در گلستان وجود دارد.

توان تزریق۲۰هزار واکسن درگلستان/مشکل کمبود سرم به زودی رفع می شود

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا فاضل اظهار کرد: قبلاً در کشور کمبود داروی رمدسیویر وجود داشت اما هم اکنون این دارو در داخل تولید شده و قیمت کشوری آن ۷۰۰ هزار تومان و قیمت خارجی آن یک میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیمه‌ها برای این دارو قرارداد بسته و تنها ۱۰ درصد آن را بیمار پرداخت می‌کند و تاکنون در تأمین آن مشکلی نداشتیم.

فاضل ادامه داد: داروی اکتمرا که نام ایرانی آن «تمزیوا» است، وارداتی بوده و به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی بیان کرد: سهمیه گلستان روزانه ۵۰ آمپول بوده ولی نیاز ما به ۳۰۰ آمپول هم می‌رسد و در زمینه تأمین آن مشکل داریم لذا باید با واردات مشکل آن حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: تاکنون در تهیه سرم بیمارستان‌ها مشکلی نداشتیم اما در داروخانه‌ها در مقاطع مختلف مانند تعطیلات و مانند آن همچنان کمبود داریم که به زودی برطرف خواهد شد.

فاضل همچنین توضیح داد: چهار هفته افزایشی کرونا را در گلستان تجربه کردیم و بعد چند روز اخیر به شرایط ثبات و نزولی رسیده ایم ولی با وجود شکننده بودن شرایط احتمال موج ششم هم وجود دارد.

وی در خصوص واکسیناسیون گفت: اگر شرایط تأمین واکسن خوب باشد، توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دوز واکسن در گلستان وجود دارد.

فاضل بیان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در گلستان جامعه هدف واکسیناسیون بوده و تا کنون ۴۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار