نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: جاذبه رخداد بزرگ اربعین منوط به اهل تسنن و تشیع نیست و حالا دیگر پیوران دیگر ادیان مجذوب حضور در این رخداد شده اند.

جاذبه رخداد بزرگ اربعین پیروان دیگر ادیان را مجذوب خود کرده است

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار گلستان 24اظهار کرد: مراسم راهپیمایی اربعین یک رخداد بزرگ بزرگ فرهنگی و معنوی است که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و امروز به نماد قدرت و همدلی مسلمانان تبدیل شده است.

وی افزود: در سالیان اخیر برگزاری این مراسم بخصوص از سوی جمهوری اسلامی ایران تبدیل به رخدادی بزرگ در صحنه جهانی شده است به گونه ای که نه فقط شیعه و سنی که پیروان دیگر ادیان الهی نمایل زیادی به حضور در این مراسم پیدا کرده اند.

منتظری ادامه داد: از زمان شیوع کرونا و حفظ سلامت مردم ، این رخداد فرهنگی اجتماعی در اربعین متوقف شده است و زائران امکان برگزاری راهپیمایی ندارند اما مساله اساسی در این بین احترام به این روز است که مردم می توانند از راه دور با خواند ادعیه و دعاهای مربوط به این روز ثواب آن را نصیب خود کنند.

وی گفت: بی شگ در چنین شرایطی برگزاری این مراسم امسال هم انکان پذیر نبود و زائران می باست برای حضور در مراسم اربعین با پرواز وایی در آن حضور پیدا کنند و آن دسته که توان و امکان حضور ندارند می توانند از هر نقطه ای ارادت خود را به آقا امام حسین (ع) و اهلی بیت عصمت و طهارت اعلام کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر امسال هم توفیق حضوری در این مراسم از برخی سلب شده است، اما می توان با خلوص نیت و ارادت قلب از راه دور آن را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه نباید خودمان را به دلیل حضور نداشتن در این مراسم سرزنش کنیم ، گفت: یک زمانی ممکن است فردی بنا به دلایل شخص نتواند در شرایط عادی در این مراسم حضور پیدا کند و خودش را سرزنش کند که چرا فرصت را از دست داده است اما در شرایط فعلی که به اضطرار در راستای سلامت مردم تصمیم گیری شده است، نباد شخصی خود را سرزنش کند.

منتظری ادامه داد: با توجه به اینکه کنترل جمعیت در اینگونه مراسم کار آسانی نیست لذا آن دسته از زائرانی که در این مراسم امکان حضور دارند ، باید به طور کامل مسائل بهداشتی را رعایت کنند چرا که قبل از هر چیزی این خود ما هستیم که در قبال سلامتی خودمان و دیگران مسئول هستیم و زائران نباید با سهل انگاری سلامت جسم و جانشان را به خطر بیندازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار