استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: طرح پرورش اوان کودکی (پاک) برای اولین بار در این استان به عنوان پایلوت کشوری اجرایی شده است.

طرح پرورش اوان کودکی به عنوان پایلوت در استان گلستان اجرا شده است

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل دفتر استاندار اظهار کرد: در این طرح به دنبال تربیت نسل خودکنترل هستیم و این طرح ویژه کودکان پیش‌دبستانی است.

وی بیان کرد: معتقدیم این سن، سن طلایی محسوب می‌شود، زیرا در این سن رشد و تکامل همه جانبه رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به این شود که شخصیتی شکل بگیرد که این شخصیت، واکسیناسیون اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: این کودکان در سنین بالاتر می‌تواند به آی‌کی‌یو (IQ) بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌ها و با خودکنترلی بیشتر حتی ضریب موفقیت‌های اقتصادی بیشتر دست یابد.

استاندار گلستان گفت: مطالعات طولی نشان داده این قابلیت‌ها در فردی که تحت پوشش طرح «پاک» قرار می‌گیرد، خصوصیات بالا را خواهد داشت.

زنگانه افزود: این طرح در سه بخش عمده شامل آموزش زودهنگام، مراقبت و ایجاد امنیت و همچنین تغذیه و سلامت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عمده رشد مغز انسان در این سنین است و افرادی که تحت این برنامه بودند نشان داده میزان شکل‌گیری تفکرات آنها در برابر برخی آسیب‌ها بیشتر است و این بهترین سن مداخلات است که ما آن را نسل خودکنترل می‌دانیم.

زنگانه در ادامه به اجرای طرح نظام مراقبت‌ اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اشاره و اضافه کرد: این طرح در واقع مداخله در حین مدرسه است و طرح مدرسه‌ محور محسوب می‌شود.

استاندار گلستان گفت: این طرح شامل دو بخش ارتقایی و نیز شناسایی و غربالگری است که در این طرح، اختلالات را زود متوجه می‌شویم و مداخلات خود را با توجه به میزان و نوع اختلال انجام می‌دهیم.

زنگانه افزود: تلاش داریم در مداخلات افراد را در مسیر ارجاع و در صورت نیاز مداخلات اورژانسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در این مداخلات افراد پرخطر، در معرض خطر و آسیب دیده را شناسایی می‌کنیم و در صورت نیاز مشاوره یا معاضدت‌های قضایی، حقوقی و انتظامی را انجام می‌دهیم.

زنگانه یادآور شد: جوامع هدف این دو طرح فرزندان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان این نظام هستند که باید از آنها صیانت همه جانبه به منظور فراهم شدن زمینه رشد داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار