فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: ریشه بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد است، به‌طوری که بررسی‌های همکاران ما نشان می‌دهد، بیش از ۷۰ درصد سارقان دستگیر شده به مواد مخدر اعتیاد دارند.

ریشه بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌ها ناشی از اعتیاد است/۱۸۰ میلیارد ریال اموال سرقتی و قاچاق در طرح ذوالفقار

به گزارش خبرنگار گلستا 24، سردار محمد سعید فاضل دادگر ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات اجرای این طرح عملیاتی در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد با سرقت، یکی از مطالبات همیشگی و به حق مردم از مجموعه خدمتگزاران خود در فراجا است.

وی افزود: در برخورد با عاملان ناامنی و سرقت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و به صورت شبانه‌روزی و مجاهدانه با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند.

سردار فاضل دادگر افزود: طرح عملیاتی مبارزه با سرقت با عنوان «ذوالفقار» طی روزهای ۲۴ بهمن ماه تا چهارم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا شد.

وی بیان کرد: همکاران ما در پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی در مدت زمان اجرای طرح ملی «ذوالفقار» موفق به کشف ۱۸۰ میلیارد ریال اموال سرقتی و قاچاق در استان شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: در همین  راست اجرای این طرح ۳۰۸ فقره انواع سرقت کشف و ۱۳ باند سازمان یافته سرقت نیز متلاشی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در اجرای این طرح ۲۰۸ نفر سارق دستگیر شدند که میزان و ارزش ریالی کالای مشکوفه در این طرح بیش از ۹۰ میلیارد ریال بود.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی موفق به کشف بیش از ۹۷ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری در استان شدند.

وی افزود: ۴۴ هزار لیتر انواع روغن خودرو و پنج هزار و ۱۰۰ کیلوگرم گریس (به ارزش ۳۰ میلیارد ریال)، ۱۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم شکر (به ارزش ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال)، ۲۷ هزار کیلوگرم نمک احتکاری و غیراستاندارد (به ارزش هزار و ۷۰۰ میلیون ریال)، ۹۱ هزار کیلوگرم انواع برنج و ۸۰ هزار کیلوگرم سبوس شالی (به ارزش ۶۱ میلیارد ریال)، ۲۴ هزار کیلوگرم کود شیمیایی (به ارزش هزار میلیارد ریال) کشفیات این بخش بود.

سردار دادگر بیان کرد: کار ما در اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و بسیاری از پرونده‌ها همچنان مفتوح است.

وی افزود: متاسفانه ظرفیت مرکز نگهداری معتادین نسبت به پرونده‌های سرقت کم است که مردم و حتی پلیس از مسوولان و متولیان امر تقاضا دارند در افزایش ظرفیت مراکز مورد نظر، سرعت بیشتری داشته باشند.

سردار دادگر با بیان اینکه یکی از مواردی که در استان بسیار آمار بالایی دارد، مساله نزاع و درگیری است، عنوان کرد:  که انتظار داریم مردم  تاب‌آوری خود را بالا ببرند و با گذشت و صبر بر مشکلات فائق بیایند تا شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار