دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ مدرسه علوم دینی اهل سنت در کشور، گفت: در این مدارس افزون بر ۱۰ هزار طلبه مشغول تحصیل هستند.

۱۰ هزار طلبه اهل سنت در مدارس علوم دینی مشغول تحصیل هستند

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان امروز در نشست با طلاب اهل سنت گلستان و تجلیل از نفرات برتر در گنبدکاووس مهمترین رسالت و وظیفه روحانیت را تبلیغ و ترویج معارف دینی دانست و افزود: بیشترین مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در استان گلستان است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به گرایش زنان به تحصیل معارف دینی، گفت: تقاضای زنان برای تحصیل علوم دینی رو به افزایش است.

حجت الاسلام لطفیان تاکید کرد: برای جلوگیری از منکرات باید تبلیغ «معروف» اتفاق بیفتد که یکی از مهمترین آنها معرفی خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: روحانیت استان گلستان همواره در صحنه‌های دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور دارند و در صحنه انتخابات پیشرو هم خواهند درخشید.

وی به مسائل و دغدغه‌ طلاب اهل سنت گلستان اشاره کرد و گفت:‌ بخشی از دغدغه طلاب برای مسائل تحصیلی است که تلاش خود را برای رفع آنها می‌کنیم و بخشی هم برای دغدغه معیشت است که امسال مساعدت دولت به یاری حوزه شتافته و یک تحول خوبی اتفاق افتاده است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: مانعی برای پیشرفت علوم دینی وجود ندارد و رویش جدیدی به عنوان مدارس علوم دینی خواهران در حال شکل گرفتن است که باید برنامه ریزی خوبی برای آن داشته باشیم.

حجت الاسلام لطفیان تربیت طلبه انقلابی را یک ضرورت جدی برشمرد و گفت: طلبه‌های زن و مرد نقش مهمی در تبلیغ علوم دینی و ارزش‌های انقلابی در خانه و جامعه ایفا می‌کنند.

وی از طلاب خواست علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می‌کنند، سایر اقشار جامعه را هم دعوت به مشارکت حداکثری در این رویداد سیاسی کنند چراکه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای پاسخ محکمی به تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های دشمنان برای کاهش مشارکت خواهد بود.

وجود ۹۵ مدرسه علوم دینی اهل سنت در گلستان

سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز اسلامی گلستان هم گفت: ۲ هزار طلبه زن و مرد در ۹۵ مدرسه علوم دینی در استان مشغول به تحصیل هستند و ۴۸۰ مدرس مسوولیت آموزش آنان را برعهده دارند.

آخوند کرامت‌الله میرزاعلی با اشاره به اینکه در گذشته شائبه‌ای در رابطه با مدرک نداشتن روحانیون اهل سنت مطرح بود، افزود: ۳۳۰ روحانی اهل سنت توانستند مدرک سطح یک، ۲ و سه علوم دینی را در استان گلستان به دست آوردند.

 اهتمام جدی به دانش افزایی طلاب در مدارس علوم دینی، تحول آموزشی و پژوهشی، تشکیل اتاق فکر در مدارس علوم دینی اهل سنت، تشکیل کارگروهی برای آسیب شناسی مسائل تربیتی و اخلاقی و تجهیز حوزه‌ها به کتابخانه برخی از مطالبات طلاب اهل سنت استان گلستان در نشست امروز بود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار