استان گلستان در ایام فاطمیه با ورود پیکر مطهر شهید امنیت عاشورایی شد و صحنه‎های بسیار زیبایی از قدرشناسی مردم در تجدید پیمان با آرمان شهیدان، امام راحل و مقام معظم رهبری رقم خورد.

گلستان در ایام فاطمیه عاشورایی شد + تصاویر

خبر از تشییع پیکر شهید امنیت «عباسعلی اصفهانکلاته» به مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان گلستان منعکس شد و آنها از امتحان دیگری سربلند بیرون آمدند امروز در تشییع پیکر شهید امنیت صحنه‎های بسیار زیبایی از قدرشناسی مردم را شاهد بودیم.

به گزارش گلستان24، همزمان با تشییع پیکر شهید امنیت، بارشِ رحمت الهی از آسمان نگارستان باریدن گرفت؛ برف و سوز سرما گام‎های مردم را سست نکرد و محفل شهید در سرمای زمستانی همچنان گرم‎گرم است، مردم آمده بودند در غم فرزند دو ساله شهید امنیت شریک شوند اگر آنروز نتوانستند که با سه ساله امام حسین همدردی کنند امروز چه باشکوه از سرباز نائب امام زمان(عج) استقبال کردند.

هنوز چند روزی از خلق حماسه 22 بهمن در استان گلستان نگذشته و مردم در ایام فاطمیه و در تشییع پیکر مطهر یک شهید برگ زرین دیگری را ورق زدند و حماسه‎ای ماندگار بر جای گذاشتند.

 

معراج شهدا مملو از جمعیت شده و جایی برای سوزن انداختن نیست، همه آمده‎اند تا با شهید امنیت استان، آخرین وداع را داشته باشند چه وداع غم‎انگیزی؛ در ایام فاطمی اینجا عاشورای دیگری بر پا شده مردم این دیار قرابت خاصی با شهید دارند چراکه شهید همنام علمدار کربلاست اینجا چشمان همه اشکبار است هر کجا را که می‎نگری چشمها با آسمان همراهی می‎کند.

خانواده‎های شهدا و ایثارگران، سبزپوشان ولایت، جامعه روحانیت، فرهنگیان، کسبه و بازاریان همه و همه آمده‎اند تا مدال افتخار شهادت را به خانواده شهید امنیت تبریک و تسلیت بگویند، بعد از اقامه نماز بر پیکر شهید، صدای مارش رزم‎آوران به گوش می‎رسد، مردم با شعار الله‎اکبر و لاالااله‎الله در طول مسیر شهید را بدرقه می‎کنند.

عکس شهدای مدافع حرم در دل جمعیت چشم‎نوازی می‎کند، سوز سرما بیشتر شده اما همچنان به تعداد جمعیت افزوده می‎شود؛ حکایت عشق و ارادت مردم به شهدا را می‎توان به وضوح احساس کرد.

 

* پیام شهید در ولایتمداری، حفظ ارزش‎های دینی، عفاف و حجاب است

با جمعیت همراه می‎شوم ناله‎های بی‎امان بانویی، مرا به سمت خود فرامی‎خواند می‎گوید که عمه شهید است گرچه حال و روز خوبی ندارد اما از احساسات قلبی‎اش نسبت به شهید می‎گوید از اینکه عباسعلی اصفهانکلاته تازه یک ماه به ماموریت رفته و برای امنیت مرزها به درجه شهادت رسیده است.

رقیه آلوستانی که هق‎هق گریه راه گلویش را بسته، از مهربانی و متانت شهید حرف می‎زند از اینکه شهید مردم‎دار و خانواده‎دوست بود، اشک بر پهنای صورت عمه شهید جاری می‎شود، از دختری سخن به میان می‎آورد که تنها فرزندشهید و نامش فاطمه است و در اردیبهشت سال آینده دومین بهار زندگی‎اش را تجربه خواهد کرد.

عمه شهید مدام خصلت‎های منحصر به فرد این شهید را یادآوری می‎کند و به داشتن چنین فردی افتخار می‎کند، شهادت را لیاقت عباسعلی اصفهانکلاته می‎داند و از خدا می‎خواهد تا شهدا شفیع همه ما در روز قیامت شوند تنها خواسته و پیام شهید را در ولایتمداری و حفظ ارزش‎های دینی، عفاف و حجاب می‎داند و از مردم می‎خواهد تا رهرو خوبی برای راه شهدا باشند.

 

* توقع شهدا این بود که معیارهای اسلامی در جامعه جاری و رعایت شود

نگاهم متوجه مردی مسن که همراه جمعیت سینه می‎زند و ذکر صلوات بر لب دارد شده؛ جلو می‎روم خود را ولی‎الله مهدوی معرفی می‎کند و دلیل آمدنش را این طور عنوان می‎کند: شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند، شهدا سینه خود را سپر بلا کردند تا امروز ما در امنیت کامل باشیم و نسل‎های بعدی نیز در آرامش و آسایش باشند.

مهدوی؛ حضور مردم در تشییع پیکر شهید را ارج نهادن به فرهنگ شهادت و روحیه ایثارگری می‎داند و می‎افزاید: اگر شهیدان نبودند ما این آرامش را نداشتیم توقع شهدا این بود که معیارهای اسلامی در جامعه جاری و رعایت شود و همانطوری که آنها در مقابل زورگویان سینه‎سپر کردند ما نیز رهرو راه شهدا باشیم.

 

* اقدامات شهدای امنیت پایدار تا سال‎های سال ماندگار است

در میان جمعیت عباس حسن‎نیا مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان برای تشییع پیکر شهید آمده است و در گفت‎وگو با خبرنگار فارس می‎گوید: شهدای امنیت برای آرامش مردم کشورمان به منطقه جنوب شرق رفتند و در این راه جان خویش را فدا کردند.

وی می‎افزاید: عده‎ای نمی‎خواهند مردم ما در آسایش و آرامش زندگی کنند لذا دست به توطئه‎هایی می‎زنند تا وحدت را خدشه‎دار و آرامش را از مردم بگیرند ریشه این تفرقه‎انگیزی متاسفانه به کشورهای امارات و عربستان برمی‎گردد که بلوچ‎های سیستان و بلوچستان و بلوچ‎های پاکستان را تحریک می‎کنند و مانع اجرای طرح شهید شوشتری در آن منطقه می‎شوند.

حسن‎نیا اجرای طرح شهید شوشتری را یکی از برنامه‎های عمرانی و فرهنگی یاد کرد و گفت: مردم آن منطقه واقعا از محرومیت رنج می‎برند و در شرایط سختی هستند که این عزیزان برای تامین رفاه مردم با ساخت مدرسه، بیمارستان و ... از هیچ تلاشی فروگذار نمی‎کنند، شهدای امنیت پایدار، اقداماتی انجام می‎دهند که امنیت ایجاد شده تا سال‎های سال ماندگار است.

 

* فاطمیه را عاشورایی می‎کنیم

فرمانده سپاه گرگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا از نیکان جامعه بوده و گلچین شدند، ابراز کرد: این شهید امنیت در ایام فاطمیه انتخاب شد تا گلی از بهترین گلهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلچین شود.

سیدعلی مهاجر با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در آئین تشییع پیکر شهید تجدید بیعت با شهدا، آرمان‎های امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: حضور مردم حکایت از آن دارد که اگر شهدا رفتند ما در این شهر حافظ حریم دین، نظام و انقلاب اسلامی هستیم ایام فاطمیه و حضور شهید تقارن مبارکی است که نشان می‎دهد هنوز عزیزانی هستند که برای حفظ آرمان‎های انقلاب حاضر هستند جان‎شان را در راه امنیت مردم و کشور فدا کنند.

وی با بیان اینکه ما فاطمیه را عاشورایی می‎کنیم، اظهار کرد: این شهید امروز در ایام فاطمیه، استان گلستان را عاشورایی کرد فرزندان این نظام با تفکر علوی و با پیروی از مکتب حسینی امروز مجددا تجدید پیمان کردند تا رهروان خوبی برای حضرت فاطمه(س) باشند.

مهاجر گفت: حضور پرشور مردم در زیر باران و برف نشان از تفکر دینی و انقلابی آنها دارد که عهدشان بعد از 38 سال با شهدا و امام شهدا و در مسیر ولایت همچنان پابرجا و ناگسستنی است.

 

* شهدا شاگردان حضرت فاطمه (س) هستند

فرماندار گرگان نیز برای تشییع پیکر شهید همراه جمعیت شده و به خلق حماسه‎های مردم در روزهای گذشته و امروز اشاره و گفت: جمعه گذشته مردم گلستان در راهپیمایی 22 بهمن غیرت انقلابی را به نمایش گذاشتند انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است و این انقلاب در مسیری که انتخاب کرده با قدرت طی طریق خواهد کرد.

سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه تقارن ایام فاطمیه و تشییع شهید پیام‎های مختلفی به همراه دارد، ابراز کرد: شهدا سربازان این انقلاب بودند که برای حفظ نظام قدم برداشتند و خون خود را برای امنیت و آرامش مردم اهدا کردند  لذا این امنیت به آسانی به دست نیامده و باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه همه شهدا شاگردان حضرت فاطمه(س) هستند، گفت: شهدا سعادت داشتند که در ایام فاطمیه به لقاءالله پیوستند و مسیر شهادت را برگزیدند نظام اسلامی نیاز به خون تازه‎ای دارد حضور شهدا خون تازه‎ای به رگ‎های انقلاب است.

 

* شهدا خون دادند تا از حیثیت کشور دفاع کنند/ در تداوم راه شهدا غفلت نکنیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه راه شهدا برگرفته از تفکر دینی و اسلامی است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا است؛ شهدا خون دادند تا از ناموس، حیثیت و آبروی کشور دفاع کنند تداوم راه شهدا به عهده همه ما است در این راه نباید کوتاهی و غفلت کنیم.

حجت‎الاسلام یعقوب مهدوی گفت: کسانی که برای امنیت و رفاه مردم پیش‎قراول شدند و در غربت جان دادند ما باید پایبند به آن ارزش‎ها باشیم، تقارن حضور شهدا در استان گلستان با ایام فاطمیه یک همخوانی با رهروی از اهل‎بیت(ع) دارد تمام هستی شهدا مکتب اهل‎بیت(ع) بوده است و این مکتب در جامعه اسلامی همچنان جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار