علی رغم استقبال شهروندان گرگانی از اسنپ و تاچ سی، ولی فعالیت این اپلیکیشن ها مشکلاتی را برای آژانس داران و تاکسی ها ایجاد کرده است.

استقبال شهروندان گرگانی از اسنپ و تاچ سی/ اعتراض رانندگان آژانس و تاکسی ها  به فعالیت اسنپ

به گزارش گلستان24؛ با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، معمولاً بیشتر افرادی که بیکار هستند و ماشین دارند برای امرار و معاش تامین هزینه های زندگی، در شهرهای محل سکونت خود مسافرکشی می کنند؛ این افراد جدای از تاکسی داران و راننده های آژانس هستند، که معمولاً به نام تاکسی شخصی نامبرده و شناخته می شوند.

در حال حاضر به علت بیکاری، حجم این نوع از ماشین های شخصی به حدی زیاد است، که حتی بعضی از مواقع، کار برای تاکسی داران و راننده های آژانس نیست.

راننده های تاکسی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهری می باشند و هر ساله مبالغی را تحت عنوان مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند و نسبت به دیگر راننده هایی که در شهر اقدام به جابجایی مسافر می کنند، محدودیت بیشتری دارند.

حال با پیشرفت تکنولوژی، اپلیکیشن هایی تحت عنوان درخواست تاکسی دیجیتال به بازار آمده است، که بیشتر با نام های اسنپ و تاچ سی بین مردم شناخته می شوند، که به علت دسترسی آسان، سرعت بالا و همچنین مقرون به صرفه بودن آنها، برای مردم مورد توجه زیادی قرار گرفته اند.

این اپلیکیشن ها علاوه بر اینکه دسترسی و هزینه ها را برای مردم راحت و کمتر کرده است، موجب شده تا دیگر آژانس ها و تاکسی ها، بازدهی سابق خود را نداشته باشند و کمتر مورد توجه مردم قرار بگیرند، به طبع این امر موجب بیکاری راننده ها در آژانس ها می شود.

در حال حاضر رانندگان آژانس و آژانس دارها اعتراض‌هایی به این نوع اپلیکیشن ها دارند؛ تا جایی که اعتراض آنها به صحن علنی شورای شهر گرگان کشیده شده و راجع به آن بحث شده است.

طبق اعلام عبداللهی، رئیس شورای شهر گرگان فعالیت هر گونه اپلیکیشنی جهت حمل و نقل شهری نیازمند مجوز از شهرداری می باشد، و اپلیکیشن هایی مانند اسنپ و تاچ سی اجازه فعالیت در شهر گرگان را ندارند.

با این حال مشاهده می شود پرسنل شرکتی که مدیریت اپ هایی مانند تاچ سی و اسنپ را دارد، به صورت میدانی در خیابان های اصلی شهر اقدام به ثبت نام رانندگان خودروها می‌کند و معلوم نیست مجوز خود را از کجا گرفتند.

با این حال این اپلیکیشن ها مورد استقبال مردم قرار گرفته و اکثریت مردم از آنها استقبال می کنند؛ چرا که هزینه های حمل و نقل در این نوع اپلیکیشن ها بسیار کمتر از آژانس ها می باشد.

از طرفی این نوع اپلیکیشن ها، راه های حمل و نقل و کار برخی از آژانس ها را کساد کرده و از طرفی مورد حمایت مردم هستند، بنابراین نه می شود جلوی این سیستم حمل و نقل دیجیتالی را گرفت و نه می شود نسبت به بیکار شدن رانندگان آژانس بی‌تفاوت بود.

رانندگانی که در آژانس ها مشغول به فعالیت و حمل و نقل مسافرها هستند، یا مجبورند خود در اپلیکیشن‌هایی مانند تاچ سی و اسنپ عضو شوند و یا همین طور به اعتراض خود ادامه دهند و بیکار بمانند.

به هرحال مسئولین شهر و استان باید طرحی اتخاذ کنند، که جلوی ضرر و زیان آژانس ها گرفته شود و همینطور حقوق مردم جهت فعالیت‌های اپلیکیشن های حمل خودرو پایمال نشود.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار